Około 30 mln osób śledziło piątkowo-sobotnią wizytę papieża Franciszka w Fatimie przez internetowe platformy udostępnione przez portugalskie Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej. Obejmują one m.in. portale społecznościowe, takie jak Twitter, Facebook, Youtube, Instagram, a także stronę internetową sanktuarium www.papa2017.fatima.pt, stworzoną specjalnie do emisji wydarzeń związanych z pobytem papieża w Portugalii.

Jak poinformowało biuro prasowe sanktuarium fatimskiego, aż 45 proc. odbiorców przekazu za pośrednictwem internetu stanowiły osoby w wieku od 18 do 34 lat. Wśród wszystkich użytkowników przekazu z multimedialnych platform byli mieszkańcy ponad 100 państw świata, a tym krajów Dalekiego Wschodu oraz Azji Środkowej.

Papież Franciszek przybył do Portugalii w piątek w godzinach popołudniowych. W czasie swojej dwudniowej wizyty uczestniczył m.in. w wieczornym różańcu w Kaplicy Objawień, a także w kilkudziesięciominutowych rozmowach z prezydentem i premierem Portugalii. Spotkał się też z rodziną uchodźców muzułmańskich, a także portugalskimi biskupami.

W sobotę rano papież odprawił w Fatimie mszę kanonizacyjną dwójki małych uczestników objawień z 1917 r., Franciszka Marto i jego siostry Hiacynty. Portugalczycy zostali ogłoszeni błogosławionymi przez Jana Pawła II podczas jego trzeciej, a zarazem ostatniej wizyty w Fatimie, 13 maja 2000 r.

Oceń ten artykuł


źródło: KAI

Udostepnij

FacebookTwitterGoogle+

Wspomóż nas Przyjaciele misji

«
»

Wasze komentarze