Kluczowe pytanie: o której jest Msza św.?

„O której godzinie jest Msza św.?” To według mnie kluczowa informacja na stronie internetowej parafii, każdej parafii. W życiu parafii to przecież Eucharystia jest najważniejszym „punktem programu”. To wokół niej ogniskuje się przecież życie i księży, i wiernych. Niestety nie zawsze łatwo dotrzeć do tej informacji. 

Często będąc w nowym dla mnie mieście albo po prostu sprawdzając „rozkład Mszy św.” w innej parafii chcę szybko i skutecznie dowiedzieć się: „o której”. Bywają strony, które wymagają „przekopania się” przez kilka zakładek, wytężenia wzroku i wysiłku komputerowej myszki, by znaleźć tę informację. Dla tych, którzy lubią szukać (wedle Mateuszowego „szukajcie, a znajdziecie”, „proście, a będzie wam dane”) może to być interesujące zajęcie. Wolałbym jednak, by akurat te informacje były wyłożone na stronie parafii jak przysłowiowa „kawa na ławę”.  

Nie wymagam, by było to dokładnie w centrum strony. Można to zorganizować według kilku przejrzystych zasad. Pierwsza – z boku strony, zawsze widoczna, nieprzykrywana przez aktualności tabelka z rozkładem Mszy św. w dni powszednie oraz w niedziele i święta. Druga – widoczna i łatwa do kliknięcia zakładka „porządek nabożeństw”. Jeden klik myszką i gotowe. Trzecia – tak zwany slider. To zmieniające się okna na górze strony. Już tam mogą być wyszczególnione godziny nabożeństw, może to być też tylko hasło i odesłanie do podstrony.  

Nie powinno być tak, że internauta szybciej i łatwiej dowie się o przykościelnym festynie, godzinach urzędowania biura parafialnego albo o składzie zespołu duszpasterskiego niż o godzinie Mszy św. – choć oczywiście to też ważne wiadomości. I bywało niekiedy tak, że gdy po trzech, czterech minutach nie dobrnąłem do godzin sprawowania Eucharystii (nie były wyszczególnione także w ogłoszeniach parafialnych), po prostu przeszedłem na stronę innej parafii. I do innej parafii (już nie w wirtualu, ale w rzeczywistości) poszedłem na Mszę św.  

Złych przykładów pokazywać nie będę. Nie chodzi tu bowiem o piętnowanie, ale o wzajemne motywowanie się i doskonalenie. Pozwólcie – Drodzy Czytelnicy – na dwa przykłady tego, jak to może wyglądać i dobrze funkcjonować. Poznań i Warszawa. Poznań. Według klucza redakcyjnego – oblacka parafia Chrystusa Króla. Rozkład Mszy św. widzimy po jednym ruchu myszką w dół strony). I Warszawa – akademicki kościół św. Anny. Tam, czas do najbliższej okazji do spotkania z żywym Chrystusem odlicza specjalny zegarek:


Nowe media – to jak nie od dziś wiadomo – jeden ze sposobów duszpasterstwa i nowej ewangelizacji. Trzeba ją zacząć właśnie od Mszy św. Tego wymaga dobre i profesjonalne – teraz dobrze znane w wirtualnym świecie słowo – „pozycjonowanie”. Eucharystia musi być na pierwszym miejscu. Także na stronie www. 

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze