Regulamin sklepu internetowego

Niniejszy regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem zorganizowanego systemu sprzedaży w postaci sklepu internetowego, oferującego swoje produkty pod adresem internetowym: misyjne.pl/sklep.

Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać korzystając z:

  1. adresu poczty elektronicznej: sklep@misyjnedrogi.pl,
  2. telefonicznie pod numerami telefonu: +48 61 839 96 34, +48 61 839 91 44, +48 511 493 653,
  3. w godzinach pracy Sklepu (9:00-17:00), za wyjątkiem dni świątecznych, za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej Sprzedawcy.

1. Definicje

  1. Regulamin – niniejszy regulamin.
  1. Sprzedawca – Misyjne Drogi Sp. z o. o. z siedzibą pod adresem: ul. Ostatnia 14, 60-102 Poznań, NIP: 779-24-32-982, REGON: 361996050 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy pod numerem 0000566588
  1. Klient (Kupujący) – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia (posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych), przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia dla skuteczności czynności sprzedaży wymagana jest dodatkowo zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia.
  1. Produkt – rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu (Przedmiot Umowy Sprzedaży).Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedającym a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (w tym drogą telefoniczną).
  1. Sklep – serwis internetowy, stanowiący zorganizowany system zawierania umów na odległość w rozumieniu art. 2 pkt 1) ustawy o prawach konsumenta, dostępny pod adresem internetowym: www.sklep.misyjne.com, za pośrednictwem którego Sprzedawca oferuje Klientom Produkty.
  1. Strony – Sprzedawca i Klient.
  1. Strona Sklepu – każda strona i podstrona internetowa, znajdująca się pod adresem: misyjne.pl/sklep.
  1. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, określające rodzaj i liczbę zamawianych Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

2. Zasady ogólne

  1. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest wcześniejsze potwierdzenie zapoznania się z niniejszym Regulaminem, Polityką Prywatności oraz Polityką Cookies i akceptacja postanowień tych dokumentów najpóźniej w chwili składania Zamówienia.
  1. Wykaz oferowanych przez Sprzedawcę Produktów znajduje się każdorazowo na Stronie Sklepu.
  1. Regulamin dotyczy sprzedaży detalicznej Produktów za pośrednictwem Sklepu. Sprzedaż hurtowa możliwa jest po wcześniejszym ustaleniu odrębnych warunków ze Sprzedawcą.
  1. Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wytwarzane przez Sprzedawcę bądź na jego zlecenie. Produkty są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały wprowadzone na rynek polski z uwzględnieniem wszelkich wymogów przewidzianych w przepisach prawa polskiego (krajowego) i europejskiego.

3. Składanie zamówień

  1. Wszystkie ceny podane na Stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają obowiązujący podatek VAT). Cena podana przy Produkcie w chwili złożenia zamówienia przez Klienta jest wiążąca. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
  1. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem Strony Sklepu, elektronicznie, poprzez wypełnienie formularza zamówienia, jak również telefonicznie pod numerami telefonu: +48 61 839 96 34, +48 61 839 91 44, +48 511 493 653.
  1. Zamówienia składane za pośrednictwem Strony Sklepu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
  1. Dla skutecznego złożenia Zamówienia konieczne jest wypełnienie wszystkich wymaganych pól formularza Zamówienia, tj. w szczególności danych kontaktowych Klienta, w tym dokładnego adresu, na który Produkt ma być wysłany oraz numeru telefonu i adresu e-mail Klienta, a także akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Do złożenia zamówienia elektronicznego wskazane jest założenie konta. Konto może założyć każdy Klient, który posiada aktywny adres e-mail.
  1. Składając Zamówienie, Klient wyraża zgodę na umieszczenie wskazanych przez niego danych osobowych w zbiorze danych Sprzedawcy w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. Kwestie związane z polityką prywatności Sklepu, w tym w szczególności dotyczące wglądu, poprawienia oraz usunięcia danych ze zbioru danych Sprzedawcy, dostępne są w odrębnej zakładce na Stronie Sklepu w dokumencie pt. „Polityka prywatności oraz polityka cookies”.
  1. W celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia, Klient może zlecić Sprzedawcy przechowywanie swoich danych osobowych na potrzeby przetworzenia ich w celu realizacji kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient podaje osobisty login i hasło, które jest niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalonym przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachować je w tajemnicy i chronić przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Jednemu loginowi może być przyporządkowane wyłącznie jedno konto Klienta. Klient może sprawdzać aktualny przebieg realizacji Zamówienia na swoim koncie po uprzednim zalogowaniu się. W przypadku składania kolejnych zamówień dane adresowe Klienta są pobierane z ustawień jego konta.
  1. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży, wyszczególniającą rodzaj, liczbę oraz cenę zamówionych Produktów, sposób i termin płatności. Dokument ten stanowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży. Tym samym Klient wyraża zgodę na otrzymywanie takiego potwierdzenia utrwalonego w inny sposób niż na papierze, a mianowicie w postaci wiadomości e-mail. Klient ma możliwość usunięcia zamówienia za pośrednictwem swojego konta do momentu otrzymania potwierdzenia Zamówienia.
  1. W każdym wypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji Zamówienia pod względem jego rzetelności oraz anulowania danego Zamówienia w przypadku stwierdzenia jego niewiarygodności.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie, że realizacja Zamówienia następuje po wpłacie całości ceny sprzedaży Produktów. Przejście własności Produktów na Klienta nastąpi dopiero po uiszczeniu całości ceny sprzedaży za Produkty (zastrzeżenie przejścia prawa własności).

4. Koszty i termin wysyłki

  1. Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu lub wskazanym przez Klienta w danych, stanowiących konto Klienta, o którym mowa w § 3 ust. 5 Regulaminu. W przypadku zmiany adresu doręczenia Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Sprzedającego o tym fakcie. W przypadku błędnego wskazania przez Klienta adresu w Zamówieniu, Sprzedający niezwłocznie wezwie Klienta do wskazania poprawnego adresu. Sprzedawca nie odpowiada za wskazanie błędnego adresu przez Klienta, a realizacja Zamówienia na błędnie wskazany adres jest uważana za Zamówienie zrealizowane.
  1. Produkt jest dostarczany za pośrednictwem Poczty Polskiej kurierem (usługa paczka 24), paczką (usługa paczka 48) lub przesyłką priorytetową poleconą. Poza terytorium Polski zamówiony towar jest dostarczany za pośrednictwem Poczty Polskiej kurierem, paczką bądź przesyłką priorytetową lub ekonomiczną, według opcji wybranej przez Klienta w Zamówieniu. Klient każdorazowo wskazuje sposób dostawy oraz wybór przesyłki. Brak odmiennego wskazania przez Klienta oznacza wybór przesyłki kurierskiej nadanej za pośrednictwem Poczty Polskiej.
  1. Czas realizacji Zamówienia z dostawą na terytorium Polski wynosi od 1 do 3 dni roboczych, licząc od daty przyjęcia Zamówienia i jego opłacenia (to ostatnie nie dotyczy zamówienia w opcji płatności przy odbiorze). W przypadkach szczególnych zastrzega się prawo do wydłużenia czasu realizacji do 10 dni roboczych (czas na uzupełnienie braków magazynowych).
  1. Czas realizacji Zamówienia z dostawą poza terytorium Polski jest zależny od rodzaju przesyłki oraz kraju dostawy, zgodnie z terminami podanymi przez Pocztę Polską.
  1. Klient ponosi wszelkie koszty związane z doręczeniem Produktu w kwocie zależnej od wartości, gabarytu, wagi i miejsca doręczenia Zamówienia liczonej po uwzględnieniu rabatu, formy płatności i sposobu wysyłki.
  1. Klient pokrywa koszty wysyłki w każdym przypadku, jeżeli złoży Zamówienie z dostawą towaru poza terytorium Polski. Kwota jest zależna od kraju dostawy, wagi zamówionego towaru oraz rodzaju przesyłki i zostaje naliczona automatycznie podczas wypełniania formularza zamówienia.

5. Płatności

  1. Sprzedawca najpóźniej w chwili doręczenia Produktu przekaże Klientowi paragon fiskalny lub fakturę VAT za sprzedane Produkty. Faktura VAT wystawiana jest na życzenie Klienta.
  1. Klienci, którzy założą konto na portalu misyjne.pl, otrzymują min. 5% rabatu od ceny katalogowej na wszystkie artykuły znajdujące się w ofercie, po zalogowaniu się na własne konto.
  1. Klient w Zamówieniu każdorazowo dokonuje wyboru sposobu płatności, jednego ze wskazanych poniżej:
  1. a) za pobraniem – przy odbiorze Produktu,
  2. b) przelewem – na rachunek bankowy Sprzedawcy 53 1020 4027 0000 1302 1300 1112 (przelewem elektronicznym e-przelewem lub kartą płatniczą w systemie firmy Paypal S.A.),
  3. c) przekazem pocztowym.
  1. W przypadku dostawy towaru poza terytorium Polski Klient może uregulować należność przelewem elektronicznym (e-przelewem) lub kartą płatniczą w systemie firmy PayPal S.A., oraz przelewem na konto: SWIFT: BPKOPLPW, IBAN: PL 53 1020 4027 0000 1302 1300 1112.

6. Odbiór Produktów

  1. Dostawy Produktów realizowane są na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
  1. Przy odbiorze Produktu/ów Klient zobowiązany jest do sprawdzenia, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w czasie transportu. W szczególności Klient zobowiązany jest do sprawdzenia stanu taśm lub plomb zabezpieczających naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy (plomby) są zerwane, Klient powinien odmówić przyjęcia przesyłki i w obecności dostawcy sporządzić protokół szkody oraz niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o tej okoliczności. Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o ewentualnych brakach ilościowych, uszkodzeniach bądź wszelkich wadach fizycznych Produktu.
  1. Zamówienia płatne przelewem bankowym są przekazywane do realizacji po zaksięgowaniu wpłaty:
    – do godz. 13.00 – w dniu zaksięgowania,
    – po godz. 13.00 – kolejnego dnia roboczego.
  1. W przypadku, gdy Klient wybierze w Zamówieniu opcję płatności przy odbiorze (za pobraniem pocztowym), Zamówienia są przekazywane do realizacji w dniu złożenia Zamówienia, gdy jest ono złożone:
    – do godz. 13.00 – bieżącego dnia roboczego,
    – po godz. 13.00 – kolejnego dnia roboczego,
    – jeśli Zamówienie jest złożone w dzień wolny od pracy, to realizowane jest pierwszego dnia roboczego przypadającego po złożeniu Zamówienia.
  1. W przypadku, gdy Klient wybierze w Zamówieniu opcję płatności przelewem/przekazem, a nie ureguluje należności w ciągu 14 dni, licząc od daty przyjęcia zamówienia oraz nie przedłuży terminu płatności drogą telefoniczną lub pocztą elektroniczną, Zamówienie zostaje automatycznie anulowane.
  1. W przypadku wyczerpania stanów magazynowych zamówionych towarów Sprzedawca może nie zrealizować Zamówienia w całości lub w części. O zaistniałym fakcie Klient zostaje niezwłocznie poinformowany pocztą elektroniczną lub telefonicznie i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub anulowanie całości Zamówienia). Kwota rozliczenia jest odpowiednio skorygowana, a w przypadku wystąpienia nadpłaty zostaje ona odesłana na podane przez Klienta konto.

7. Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów:
  2. przekraczających sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
  3. Bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu.
  1. Datą odebrania zamówionego Produktu jest data jego doręczenia do Klienta przez Pocztę Polską. Dla zachowania wskazanego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego terminem.
  1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną).
  1. Klient w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zobowiązany jest do przesłania Produktu w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do czasu zwrotu towaru Klient odpowiada za zniszczenie i uszkodzenie towaru lub inne zmniejszenie jego wartości.
  1. Wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy Klient przesyła numer rachunku bankowego, na który powinna zostać zwrócona cena sprzedaży. Brak wskazania rachunku bankowego nie wpływa na ważność oświadczenia woli Klienta o odstąpieniu od umowy.
  1. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę obejmująca cenę Produktu oraz koszty dostarczenia zakupionego Produktu (za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  1. Wzór oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy, stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
  1. Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Klient. Koszty te zależą od wybranego przez Klienta sposobu nadania przesyłki pocztowej. Towar należy odesłać na adres: Sklep internetowy misyjne.pl, ul. Ostatnia 14, 60-102 Poznań.
  1. Zwrot należności za zwrócony Produkt zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zaproponował inne rozwiązanie.
  1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
  2. gdzie przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  3. o dostarczenie dzienników, periodyków lub czasopism.

8. Procedura reklamacji

  1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i pozbawione wad fizycznych oraz prawnych.
  1. Wybrane Produkty mogą być objęte dodatkową gwarancją. Podstawą określenia warunków gwarancji jest wyłącznie dokument gwarancyjny wydany Klientowi przez Sprzedawcę. Brak wydania przedmiotowego dokumentu wyłącza objęcie ochroną gwarancyjną wskazanych Produktów.
  1. W przypadku ujawnienia się wad fizycznych w Produkcie, istniejących w chwili zawarcia umowy sprzedaży, bądź stwierdzenia niezgodności z umową dostarczonego Produktu, Klient powinien zgłosić ten fakt nie później niż w terminie 14 dni od dnia powzięcia informacji o istnieniu wady lub niezgodności Produktu z umową. W reklamacji Klient musi wskazać na rodzaj wady, bądź rodzaj niezgodności oraz jednocześnie dostarczyć Produkt do miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę, tj. na adres: Sklep internetowy misyjne.pl, ul. Ostatnia 14, 60-102 Poznań, z dopiskiem „reklamacja”.
  1. Wszystkie reklamacje Klientów powinny być wysyłane na adres Sprzedawcy wskazany w §7 ust. 3 Regulaminu.
  1. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Klienta ustosunkuje się do przedstawionego w reklamacji roszczenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy poczytuje się za uznanie roszczeń klienta.
  1. W przypadku usunięcia wad Produktów, bądź wymiany Produktu na nowy, Sprzedawca dostarczy Klientowi Produkt wolny od wad na swój koszt.

9. Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych Kwestie związane z polityką prywatności oraz ochroną udostępnianych przez Klientów danych osobowych reguluje osobny dokument: „Polityka prywatności oraz polityka „cookies”, dostępny na Stronie Sklepu w zakładce Polityka prywatności i polityka „cookies.

10. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827) – w odniesieniu do umów konsumenckich – oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U z 1964 roku, nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
  1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z zastrzeżeniem, iż do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.
  1. Akceptacja niniejszego Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę Klienta na przedstawienie przez Sprzedawcę Klientowi informacji, o których mowa w art. 12 ustawy o prawach konsumenta w formie elektronicznej, bez wydania papierowej wersji Regulaminu.