fot. Facebook/Zdrapka Wielkopostna

Zdrapka Wielkopostna – w tym roku z udziałem ponad 270 tys. osób

W tegoroczną edycję Zdrapki Wielkopostnej włączyło się ponad 270 tys. osób w Polsce, a także Polacy mieszkający w 18 krajach poza ojczyzną i żołnierze Polskiego Kontyngentu w Afganistanie. Organizatorzy akcji związani ze Wspólnotą Życia Chrześcijańskiego, podkreślają, że tegoroczna edycja wpisuje się też w obchody rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Publikujemy podsumowanie tegorocznej edycji, przygotowane przez Wspólnotę Życia Chrześcijańskiego:

Tegoroczna edycja Zdrapki cieszy się wyjątkową popularnością. W Polsce karty trafiły do 270 tysięcy uczestników i ich rodzin. Ponadto plansze przypominające o modlitwie za Ojczyznę i motywujące do przyzywania Ducha Świętego trafiły do Polaków w wielu rejonach świata. Ze Zdrapki korzystają osoby w 18 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Australii, na Syberii, w Kazachstanie, w Skandynawii, Francji, Hiszpanii, a także 200 polskich żołnierzy stacjonujących w Afganistanie. Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Odra–Niemen” w ramach akcji „Rodacy Bohaterom” Zdrapki trafiły również do polskich kombatantów mieszkających obecnie na Białorusi czy w Mołdawii. Organizatorzy, członkowie Wspólnoty Życia Chrześcijańskiego, pragnęli, aby jak najwięcej osób czuło więź z krajem i mogło wspólnie, w wyjątkowy sposób świętować setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Zdrapka, przy pomocy różnorodnych pomysłów, zachęcała do wypełniania wielkopostnego wezwania do postu, modlitwy i jałmużny. Uczestnicy akcji, odkrywając 48 pól, mieli okazję do modlitwy za kraj, rodzinę czy rządzących. Byli także zachęcani do pogłębiania relacji z bliskimi, uroczystego świętowania niedzieli, odbycia wspólnego spaceru czy szczerej rozmowy. Zdrapka motywowała także do sumiennego wypełniania obowiązków, dzielenia się dobrym słowem, ubraniami, talentami, do zwrócenia uwagi na to, co i w jaki sposób mówimy o innych ludziach, jak rozwiązujemy konflikty oraz czy potrafimy zatrzymać się przy Jezusie cierpiącym, Ukrzyżowanym. Wspólne realizowanie zadań ze Zdrapki jednoczyło rodziny, wspólnoty, grupy parafialne.

O popularności tegorocznej akcji świadczy m.in. rosnące zainteresowanie Zdrapką w internecie. Internauci na bieżąco komentowali filmy i materiały umieszczane na kontach internetowych akcji. Wiele osób znanych z mediów i życia społecznego przyłączyło się do tegorocznej edycji, tworząc i publikując komentarze filmowe poszerzające rozumienie codziennych zadań. W tegorocznej akcji wzięli udział m.in. Janina Ochojska, Maciej Gnyszka, Adrian Mól (Rzecznik Prasowy Wojewody Kujawsko-Pomorskiego), Michał Samotyha, Przemek Janiszewski, Weronika Zaguła, Łukasz Głowacki, Bliźniaczki Laskowskie czy Redakcja Modlitwy w Drodze.

Celem akcji było stworzenie możliwości owocnego wykorzystania czasu Wielkiego Postu. Organizatorzy żywią nadzieję, że wytrwali uczestnicy tegorocznej edycji przygotowali siebie i swoich bliskich na radość płynącą z Uroczystości Zmartwychwstania Pańskiego. Niebawem rozpoczną się przygotowania do kolejnej edycji Zdrapki Wielkopostnej.

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze