Fot. unsplash/Glnn Carstens-Peters

71% osób powyżej 60. roku życia korzysta z internetu

71 proc. osób powyżej 60. roku życia korzysta z internetu, 43 proc. z nich robi e-zakupy, a 46 proc. korzysta z bankowości internetowej – wynika z raportu „Dojrzali konsumenci w Polsce” instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z raportem „Dojrzali konsumenci w Polsce” instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonego wśród osób powyżej 60. roku życia, 20 proc. mężczyzn i 17 proc. kobiet w wieku emerytalnym jest czynnych zawodowo, przy czym 64 proc. z nich chce pracować bez względu na wysokość ich emerytury.

>>> Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy internetowe przez telefon komórkowy

Jak podano, 71 proc. respondentów korzysta z internetu. Najczęściej użytkowanymi mediami społecznościowymi wśród badanych są Facebook (35 proc.) oraz YouTube (24 proc.), a komunikatorami WhatsApp (33 proc.) i Messenger (32 proc.) – podano. Podkreślono, że choć najpopularniejszymi mediami wśród ankietowanych są telewizja i radio, to co piąty z nich korzysta z platform streamingowych, a najczęściej z Netflixa.

Przekazano, że 46 proc. badanych korzysta z bankowości internetowej, a 28 proc. z bankowości mobilnej. Dodano, że 43 proc. respondentów robi zakupy przez internet; w ten sposób najczęściej kupowane są odzież, obuwie oraz sprzęt elektroniczny.

fot. unsplash

Zgodnie z raportem, 60 proc. ankietowanych korzysta z prywatnej służby zdrowia, przy czym 19 proc. regularnie lub często. „Wydatki na zdrowie, zwłaszcza na leki, stanowią ważną pozycję w wydatkach dojrzałych konsumentów” – stwierdzono.

>>> Coraz więcej Polaków korzysta z urzędów przez internet

Jako najwyższą wartość w życiu 40 proc. badanych wskazało rodzinę/dzieci/wnuki, 25 proc. zdrowie, 11 proc. udane małżeństwo, a 6 proc. Boga. Za największe obawy uznano: chorobę (58 proc.), konflikt zbrojny (46 proc.) i utratę samodzielności (42 proc.).

W badaniu do raportu „Dojrzali konsumenci w Polsce” zastosowano metodologie: desk research, badanie eksploracyjne jakościowe IDI, reprezentatywne badanie ilościowe CATI (na grupie 1500 osób) uwzględniające osoby niekorzystające z Internetu, badanie pogłębiające jakościowe IDI (N=48). Respondentami były osoby z grupy wiekowej powyżej 60 lat z reprezentatywnej grupy. Badanie zrealizowano w listopadzie i grudniu 2022 r.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze