Fot. mojahid mottakin/unsplash

Badanie: dwie trzecie polskich firm wdrożyło polityki korzystania z AI

Dwie trzecie rodzimych firm wdrożyło polityki korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji (AI), w tym m.in. chatbotów, a kolejne 30 proc. już zastanawia się nad przyjęciem tego typu zasad – pisze we wtorek „Rzeczpospolita”.

Rodzimi przedsiębiorcy nie bagatelizują kwestii dotyczących cyberbezpieczeństwa przy implementacji narzędzi AI – wynika z badań EY, które opublikowała „Rz”. Ponad połowa z nich (55 proc.) rozważa ten aspekt, a kolejne 37 proc. też bierze go pod uwagę, choć już w ograniczonym zakresie. Tylko 3 proc. respondentów zupełnie ignoruje ten temat – podano.

>>> Raport: 38 proc. użytkowników sztucznej inteligencji, obawia się, że AI może ich zastąpić

Dodano, że dwie trzecie ankietowanych wdrożyło procedury dotyczące stosowania sztucznej inteligencji (przynajmniej dla ogólnodostępnych systemów AI). W tym najwięcej respondentów (40 proc.) ustanowiło własną politykę korzystania zarówno z wewnętrznych, jak i ogólnodostępnych narzędzi AI (np. chatbotów), a 26 proc. wzięło pod kontrolę używanie wyłącznie zewnętrznych systemów. Co istotne, kolejne 30 proc. firm rozważa wprowadzenie odpowiednich procedur dotyczących używania systemów AI – poinformowano. 

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze