fot. freepik

Co czwarty Polak nie wie co zrobić, jeśli padnie ofiarą oszustwa w sieci

75 proc. respondentów twierdzi, że wie, jakie kroki podjąć w sytuacji, kiedy padną ofiarą oszustwa w internecie – wynika z badania „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Dodano, że 74 proc. respondentów dostrzega, iż zagrożenie ze strony oszustów finansowych zwiększyło się w ostatnich latach.

74 proc. badanych Polaków dostrzega, że w ostatnich latach zagrożenia ze strony oszustów finansowych zwiększyło się – wynika z badania „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” Banku Pocztowego. Odpowiedzi takiej udzieliło 76 proc. ankietowanych powyżej 60. roku życia i 72 proc. powyżej 40. roku życia.

>>> Czy możemy być bezpieczni w Internecie? [WIDEO]

Odnośnie do najskuteczniejszych działań przyczyniających się do zwiększenia ochrony przed oszustwami finansowymi, według 91 proc. badanych najważniejsze jest ustawianie silnych haseł do konta (94 proc. osób w wieku 60+ i 87 proc. osób w wieku 40+). W opinii 89 proc. ankietowanych (91 proc. osób 60+ lat, 88 proc. osób 40+ lat) na zwiększenie bezpieczeństwa w sieci wpływa również nieklikanie w niezweryfikowane linki oraz weryfikacja tożsamości, a zdaniem 88 proc. badanych – podwójne uwierzytelnianie podczas logowania (89 proc. osób 60+ lat, 88 proc. osób 40+ lat).

Fot. unsplash/Bench Accountig

Cytowany w raporcie Radosław Kazimierski z Banku Pocztowego zauważył, że 75 proc. respondentów zadeklarowało, iż wie jakie kroki należy podjąć w sytuacji, kiedy padną ofiarą oszustwa. Dodał jednak, ze w ostatnich latach przestępcy wymyślają coraz nowsze sposoby kradzieży z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych. „Ważne jest, aby w odpowiednim czasie rozpoznać próbę oszustwa, a może się to udać właśnie, jeśli będziemy +na bieżąco+ z coraz to nowszymi metodami” – stwierdził.

>>> Prof. Jędrzejko: młodzież i dzieci wykluczone cyfrowo „inaczej” [WYWIAD]

Zgodnie z raportem, 75 proc. respondentów po 40. roku życia uważa, że ich rodzice są świadomi zagrożeń ze strony oszustów. 62 proc. badanych wskazało z kolei, że przydałaby im się edukacja w zakresie przestępstw i oszustw finansowych.

Badanie zrealizowała Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research na zlecenie Banku Pocztowego na grupie 1014 osób. Analizę przeprowadzono na reprezentatywnych grupach osób w wieku 60+ lat (507 ankiet) oraz ich dzieci w wieku 40+ lat (507 ankiet)

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze