Fot. unsplash

Duży cyberatak w Portugalii. Miliony osób mają problem z dostępem do mediów

Obsługująca w Portugalii blisko 5 mln klientów firma telekomunikacyjna Vodafone Portugal przekazała we wtorek, że padła ofiarą cyberataku. Od poniedziałkowego wieczora większość klientów sieci ma problemy z działaniem sieci komórkowej lub internetowej i telewizji.

„Padliśmy ofiarą ataku terrorystycznego i wymierzonego w naszą sieć przestępstwa. Celem tego ataku było spowodowanie jak największych szkód” – powiedział we wtorek dyrektor generalny spółki Vodafone Portugal Mario Vaz.

>>> Benedykt XVI wzywał, by przenieść chrześcijański styl życia do Internetu

Dodał, że paraliż usług operatora, do jakiego doszło w poniedziałek wieczorem, wciąż jest odczuwalny w Portugalii.

„Spodziewamy się stopniowego przywracania pełnych usług (…). Wskutek ataku doszło do nagłego wstrzymania wszystkich naszych usług. Uruchomiliśmy w trybie pilnym sztab kryzysowy” – ogłosił Vaz.

Szef Vodafone Portugal potwierdził, że wśród tymczasowo poszkodowanych przez atak cybernetyczny były m.in. jednostki straży pożarnej, karetki pogotowia ratunkowego oraz poczta. Według operatora we wtorkowe popołudnie trwa przywracanie usług z zakresu 4G/5G, poczty głosowej, komunikatów tekstowych oraz telewizji. Cyberatak na Vodafone Portugal doprowadził też do awarii niektórych bankomatów należących do spółki SIBS.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze