fot. pixabay

Dyskusje o dostępności instytucji publicznych dla osób z niepełnosprawnością

O wdrażaniu i monitorowaniu dostępności w instytucjach publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami dyskutować będą we wtorek uczestnicy konferencji organizowanej w Gorzowie Wlkp. m.in. przez ZUS i MFiPR – poinformowała rzeczniczka lubuskiego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Agata Muchowska.

Celem wydarzenia jest wymiana doświadczeń i wypracowanie dobrych praktyk w kwestiach usuwania barier i utrudnień architektonicznych, cyfrowych oraz informacyjno-komunikacyjnych, na jakie napotykają niepełnosprawni – przekazała Muchowska.

Na uczestników spotkania czekają wykłady o celach i postępach programów, które zapewniają dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami, o postępowaniach skargowych na brak dostępności oraz praktykach w zakresie wdrażania dostępności w instytucjach publicznych.

Ponadto, uczestnicy konferencji poznają narzędzia, które wspierają wdrażanie dostępności, m.in. pożyczki z Funduszu Dostępności oraz programy i projekty realizowane przez PFRON. Konferencja odbędzie 9 maja br. w godzinach od 10:00 do 15:00, w siedzibie oddziału ZUS w Gorzowie Wlkp. przy ul. Sikorskiego 42. Muchowska zapowiedziała, że w wydarzeniu udział wezmą m.in. wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak i wiceprezes ZUS Mariusz Jedynak oraz przedstawiciele urzędów, instytucji oraz organizacji pozarządowych. Organizatorami wydarzenia są: Zakład Ubezpieczeń Społecznych z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego.

Fot. Freepik/unaihuiziphotography

Szacowana liczba osób z niepełnosprawnością w Polsce wynosi ponad 4,7 mln, czyli przeszło 12 proc. ludności kraju. Jak przekazała Muchowska, wspieranie osób ze specjalnymi potrzebami jest dla ZUS priorytetem.

„ZUS dąży do poprawy jakości usług i na bieżąco podnosi standard obsługi klientów, w tym w również osób z niepełnosprawnościami. W naszych placówkach likwidowane są bariery budowlane i komunikacyjne. Cały czas jednak pracujemy nad zwiększeniem standardów” – zaznaczyła rzeczniczka.

Dodała, że we wszystkich placówkach ZUS działa przyjazny osobom z niepełnosprawnością sensoryczną system kierowania ruchem, wyposażony w funkcję wizualno-fonicznego przywoływania klientów do poszczególnych stanowisk obsługi. W każdej placówce jest także pracownik, który potrafi posługiwać się językiem migowym.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze