epa06315777 (FILE) – A group of nuns and others use their mobile phones to take an image of Pope Francis at the end of the Immaculate Conception celebration prayer on the Spanish Square in downtown Rome, Italy, 08 December 2013 (reissued 08 November 2017). Pope Francis during his weekly general audience on 08 November 2017 urged faithful to not use cellphones during mass. EPA/FABIO FRUSTACI Dostawca: PAP/EPA.

Franciszek a media

1 min. zajmie Ci przeczytanie tego artykułu.

W czwartek 9 listopada zaprezentowano w Rzymie książkę „” poświęconą „komunikacji papieża w erze globalnej łączności”. W spotkaniu tym wziął udział m.in. ks. Dario Edoardo Viganò – prefekt Sekretariatu ds. komunikacji Stolicy Apostolskiej, któremu podlegają obecnie wszystkie służby informacyjne Watykanu (przechodzące zresztą także gruntowną reformę).

Autorzy publikacji, wydanej przez prywatny Uniwersytet Luiss, należący do zrzeszenia włoskich przedsiębiorców: Anna Maria Lorusso i Paolo Peverini, są przekonani, że tytułowa narracja papieża, na którą składają się jego słowa i gesty, ale także sposób poruszania się, będą przedmiotem studiów wielu semiotyków. Zwracają też nieśmiało uwagę, że „tak bardzo spersonalizowanej komunikacji grozi, że takie aspekty, jak sposób ubierania się czy zachowania papieża przesłonią treść jego przesłania”.

Ks. Viganò ze swej strony przyznał, że osoby odpowiedzialne za komunikację, które mu towarzyszą, nie zawsze są w stanie przewidzieć jego inicjatywy i „często nie pozostaje im nic innego, jak nagiąć do niego narzędzia techniki”. „Mówi się, że Franciszek komunikuje się spontanicznie, to prawda, także bezpośrednio, i to też odpowiada prawdzie, nigdy jednak nie jest nieprzygotowany” – powiedział szef mediów watykańskich.

sal (KAI Rzym) / Watykan
Franciszek a media
Oceń ten artykuł

Zobacz także
Wasze komentarze