fot. unsplash/John Schnobrich

Jak często Polacy robią zakupy online?

48 proc. badanych kupuje online kilka razy w miesiącu, a prawie 15 proc. nawet kilka razy w tygodniu – wynika z raportu „Doświadczenia e-commerce”. Dodano, że ponad jedna trzecia Polaków łączy zakupy stacjonarne i online, aby znaleźć jak najlepsze promocje i kupony rabatowe.

Według badania IBRiS dla Santander Consumer Banku, które przekazano PAP, tylko 12 proc. ankietowanych zakupy online robi raz na kilka miesięcy. „48 proc. deklaruje, że kupuje w sieci kilka razy w miesiącu, 23 proc. maksymalnie dwa razy w miesiącu, a 15 proc. nawet kilka razy w tygodniu” – podano. Jak zaznaczono, ponad połowa z nich (51 proc.) najczęściej korzysta ze smartfona, a 47 proc. preferuje laptopy. „Z poziomu telefonów znacznie częściej kupują osoby w wieku 18-29 lat (63 proc.). Z wiekiem tendencja ta maleje i wśród osób w wieku 60+ 71 proc. najczęściej wybiera komputery do zakupów online” – poinformowano.

Dodano, że ponad jedna trzecia badanych łączy zakupy online i offline, aby znaleźć jak najkorzystniejsze promocje. „Z kolei jedna czwarta preferuje obejrzeć produkt na żywo, a następnie zamówić go w sklepie internetowym. Takie zachowanie szczególnie charakteryzuje trzydziestolatków – 32 proc. osób z tej grupy wiekowej tak robi. Z kolei 10 proc. sprawdza w internecie cenę i dostępność danej rzeczy, a następnie kupuje ją stacjonarnie. Jedynie 6 proc. deklaruje, że najczęściej korzysta z usługi „Click and collect”, czyli składa zamówienie w internecie, ale odbiera osobiście w punkcie” – wskazano.

EPA/DAN HIMBRECHTS AUSTRALIA AND NEW ZEALAND OUT Dostawca: PAP/EPA.

Zaznaczono, że niezmiennie największą popularnością cieszą się zakupy online odzieży i obuwia. „Deklaruje tak 70 proc. respondentów. Najczęściej czterdziestolatkowie – 81 proc. z nich. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki. Już 55 proc. Polaków zamawia je online, przy czym zdecydowanie najwięcej (61 proc.) osoby między 40. a 59. rokiem życia” – podano.

Z badania wynika, że w związku z wieloma promocjami oraz dostawą do domu, prawie 40 proc. kupuje w internecie elektronikę np. laptopy czy komputery, a jedna trzecia sprzęt RTV/AGD. „Te kategorie najchętniej wybierają trzydziestolatkowie oraz pięćdziesięciolatkowie. Nieco niższy odsetek (34 proc.) nabywa leki i suplementy diety. Co ciekawe, już jedna czwarta zaopatruje się online w chemię domową oraz meble i wyposażenie wnętrza, a ponad jedna piąta w artykuły dziecięce. Produkty dla dzieci są najpopularniejsze wśród trzydziestolatków, już 41 proc. z nich zamawia je w sieci” – poinformowano.

Badanie zrealizowano 10-14 listopada na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa tysiąca dorosłych Polaków robiących zakupy online

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze