Fot. pixabay/Riedelmeier

Jakich samochodów najczęściej szukają Polacy?

Największym zainteresowaniem poszukujących ofert sprzedaży samochodów używanych cieszyły się SUV-y – wynika z raportu portalu Autoplac .pl za 2024 rok. Na liście najpopularniejszych marek pierwsze trzy miejsca zajęły: Toyota, Ford i Volkswagen.

Według raportu portalu Autoplac .pl z ogłoszeniami sprzedaży samochodów używanych, opracowanego na podstawie danych za 2024 rok, pięcioma najchętniej wyszukiwanymi markami były Toyota (7,57 proc. wyszukań), Ford (7,33 proc), Volkswagen (7,23 proc.), Audi (7,11 proc.) oraz Mercedes (6,37 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się też: Opel, Hyundai, BMW, Skoda i Kia.

Na uwagę – jak wskazali autorzy – zasługuje brak wyraźnego lidera i minimalne różnice procentowe między najczęściej poszukiwanymi markami, a także obecność w pierwszej piątce dwóch marek premium (Audi, Mercedes).

Z kolei na liście najczęściej poszukiwanych modeli w pierwszej czwórce uplasowały się samochody koncernu Volkswagen Group: Audi A4 (1,89 proc.), Audi A6 (1,51 proc.), Volkswagen Golf (1,49 proc.) i Skoda Octavia (również 1,49 proc.). Kolejne miejsca zajęły Opel Astra, Nissan Qashqai, Volvo XC60, Ford Mondeo, Ford Kuga i Ford Focus.

„Użytkownicy interesują się zarówno autami używanymi klasy wyższej, markami premium, nierzadko starszymi rocznikowo, ale także popularnymi autami kompaktowymi. Popularność Astry czy Golfa wskazuje również, że przystępność cenowa i wszechstronność, odgrywają ważną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych” – wskazał Marcin Korzeniewski z portalu Autoplac.pl

>>> Badanie: przedsiębiorców niepokoją koszty energii, podatki i niestabilność prawa

Fot. pixabay/WFranz

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że wśród 15 najczęściej szukanych modeli nie ma najmniejszych aut z segmentu A i B. „Użytkownicy poszukują aut większych, bardziej komfortowych, użytkowanych również w innych celach niż tylko codzienne dojazdy do pracy” – zaznaczono.

Jak wynika z raportu, ponad 33 proc. wyszukań w 2024 roku dotyczyło segmentu SUV. Pojazdu z nadwoziem kombi poszukiwało przeszło 18 proc. użytkowników. Hatchbackiem i sedanem zainteresowanych było po 10,5 proc.

„SUV-y przyciągają uwagę kierowców, ze względu na swój design, wszechstronność i dużą przestrzeń wewnątrz. Nie bez znaczenia pozostaje też wygoda oraz bezpieczeństwo – wyższa pozycja za kierownicą sprzyja lepszej widoczności, a wyższy prześwit pozwala łatwiej pokonywać przeszkody, np. progi zwalniające” – wskazał Korzeniewski.

Jak poinformowano w raporcie, największym powodzeniem cieszyły się pojazdy zasilane benzyną, które w 2024 roku były wyszukiwane na portalu Autoplac .pl trzykrotnie częściej niż auta z silnikami Diesla, co w ocenie autorów wynika m.in. z obaw przed ograniczeniami związanymi z wprowadzaniem stref czystego transportu.

Śladowe było natomiast zainteresowanie używanymi samochodami w pełni elektrycznymi (BEV) – były one poszukiwane tylko przez 1 proc. szukających. „Wysokie ceny zakupu, ograniczona infrastruktura ładowania oraz krótszy zasięg w porównaniu do samochodów spalinowych wciąż stanowią bariery dla wielu potencjalnych nabywców. Odczuwalny jest także brak zaufania do tego rodzaju aut używanych, w szczególności zaś do wytrzymałości baterii – podsumowano w raporcie.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze