fot. pixabay

Na co w tym roku Polacy przeznaczą 1,1 mld zł?

Blisko 1,1 mld zł przeznaczą Polacy na internetowe zrzutki charytatywne, społeczne czy kulturalne. Wartość rynku tzw. crowdfundingu wzrośnie w tym roku aż o połowę. Dwie na trzy transakcje tego typu rodacy zrealizują za pośrednictwem urządzeń mobilnych – wynika z szacunkowych danych przedstawionych przez platformę Zrzutka.pl

Internetowe zbiórki już od dłuższego czasu cieszą się ogromną popularnością. Dużą dynamikę wzrostów zaobserwować można nie tylko globalnie i na rynkach zagranicznych, ale także w Polsce. Jak wygląda rodzimy rynek finansowania społecznościowego na tle globalnego i jakie zmiany przyniesie w tym obszarze bieżący rok?

Nie ma znaczenia czy chodzi o zbiórkę o charakterze charytatywnym, biznesowym, społecznym, naukowym, kulturalnym czy indywidualną zrzutkę pozwalającą realizować czyjeś marzenia – popularność każdej z powyższych kategorii cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Polaków. Dzięki temu tempo rozwoju crowdfundingu w naszym kraju nie słabnie już od kilku lat.

fot. pixabay

>>> Raport: Polacy wydają coraz więcej na zakupy świąteczne

Zdaniem platformy crowdfundingowej Zrzutka.pl, wartość zbiórek w polskim internecie osiągnie w 2020 r. 1,088 mld zł. – W tym roku na uwagę zasługuje także fakt, że już 2/3 transakcji, wzrost na poziomie 19,6% w stosunku do 2019 r., będzie realizowanych mobilnie, czyli za pomocą smartfonów i tabletów. Dodatkowo bardzo intensywnie będą w tym roku rosły dwa sektory, dotychczas relatywnie słabo rozwijające się w Polsce, a mające spory udział w rynkach zagranicznych – crowdfunding udziałowy oraz cykliczne zbiórki online – wyjaśnia Tomasz Chołast, współzałożyciel Zrzutka.pl.

Jak polski rynek crowdfundingu wypada na tle rynków zagranicznych? Globalna wartość crowdfundingu w 2020 zwiększy się do poziomu 8,5 mld dol. (ok. 33 mld zł), przy dynamice na poziomie 23%. Szacuje się jednak, że już w 2025 r. wartość finansowania społecznościowego wzrośnie do 28,77 mld dol. (ok. 110 mld zł).

>>> Mieć ciasto i zjeść ciastko. 7 wskazówek mądrego oszczędzenia

Łączna liczba kampanii na świecie 2020 r. przekroczy liczbę 10,9 mln, podczas gdy w ub. roku było to 8,7 mln kampanii. Średnia wartość finansowania jednej kampanii wyniesie w tym roku 780 dol. (3 tys. zł). Do największych globalnych platform zaliczane są m.in. Kickstarter, Indiegogo i GoFundMe.

Na platformie Zrzutka.pl, będącej wiceliderem rynku crowdfundingu w Polsce i największym serwisie, dzięki któremu internauci finansują każdy rodzaj projektu, wartość transakcji w 2020 r. wyniesie 200 mln zł.

Dane na temat globalnego rynku crowdfundingu pochodzą z raportu firm: Valuates Reports i statista.com.

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze