Fot. PAP/EPA/Marta Perez

Nowe standardy bezpieczeństwa Bolt zdają egzamin: od stycznia o 70 proc. mniej incydentów

W Poznaniu powstał właśnie czwarty — po Warszawie, Gdańsku i Krakowie — Punkt Obsługi Kierowców Bolt, w którym drobiazgowej i obowiązkowej weryfikacji poddawane będą wszystkie osoby, prowadzące auta za pośrednictwem tej popularnej aplikacji. Jest to element strategii poprawy bezpieczeństwa i komfortu przejazdów pasażerów, w którą Bolt zainwestował 10 milionów złotych.

W grudniu 2022 roku w Warszawie Bolt uruchomił pierwszy Punkt Obsługi Kierowców. Od tego czasu osobistej weryfikacji poddało się już kilka tysięcy kierowców, chcących oferować przejazdy z aplikacją Bolt. Wysoka skuteczność i pozytywny społeczny odbiór kontroli spowodowały błyskawiczne utworzenie podobnych punktów w kolejnych metropoliach w Polsce: Krakowie, Gdańsku, a teraz — Poznaniu.

„W stolicy Wielkopolski wykwalifikowani pracownicy Bolt będą weryfikować tożsamość kierowców, sprawdzając ważność dowodu tożsamości, prawa jazdy oraz zaświadczenie o niekaralności. Ponadto, przed rozpoczęciem przejazdów z aplikacją Bolt, konieczne będzie również potwierdzenie przejścia badań medycznych i psychologicznych oraz dostarczenie wydawanego przez urząd miasta identyfikatora kierowcy taxi. Kierowcy muszą posiadać także odpowiednie oznakowanie na samochodzie, którym wykonywana jest usługa przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt” – tłumaczy Joanna Groszfeld, menadżerka ds. operacyjnych w Bolt Polska.

>>> W Polsce 26 proc. populacji zagrożona jest zaburzeniami psychicznymi

Bezpieczeństwo

Dzięki temu każda osoba, zamawiająca przejazd za pomocą aplikacji Bolt, będzie mogła mieć pewność, że zostanie dowieziona w wybrane miejsce w aucie spełniającym najwyższe standardy, przez kierowcę posiadającego wszystkie wymagane badania oraz uprawnienia. Poprawa bezpieczeństwa, w połączeniu z konkurencyjnymi cenami oraz klarownymi warunkami usług, z pewnością umocni Bolta jako głównego gracza na polskim rynku przejazdów osobowych.

„Działamy dziś w 28 miastach różnej wielkości — od Warszawy po Słupsk, przewożąc codziennie tysiące pasażerów w ich drodze do pracy, domu, lotniska, na zakupy. Na całym świecie posiadamy już 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach Europy oraz Afryki. Misją naszej aplikacji jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną” – wyjaśnia Martyna Kurkowska, rzeczniczka prasowa Bolt w Polsce.

Fot. ZIPI, PAP/EPA

Pod koniec 2022 roku Bolt zapowiedział zainwestowanie łącznie 10 milionów złotych w poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu osób korzystających z przejazdów za pośrednictwem tej platformy w Polsce. Otwarcie punktu obsługi w Poznaniu, w którym każdego dnia weryfikowanych będzie mogło być nawet 150 kierowców, to kolejny element realizacji tej strategii.

„Bolt wyznacza standardy dla branży, podejmując zdecydowane kroki, które mają przełożyć się na zapewnienie bezpieczeństwa w przejazdach z naszą aplikacją. W styczniu z platformy Bolt usunęliśmy 8 tys. kierowców, którzy nie spełnili zaostrzonych warunków weryfikacji. Skuteczność naszych działań potwierdzają dane, gdyż liczba zgłoszeń spadła aż o 70 proc.” – przypomina Joanna Groszfeld.

>>> Francja: 150 aresztowanych, podpalone szkoły i urzędy – druga noc zamieszek [+GALERIA]

Dodatkowa kontrola kierowców

Przedstawicielka firmy dodaje, że oprócz szczegółowego sprawdzania kompletu dokumentów i przygotowania pojazdu do świadczenia usług, Bolt prowadzi również weryfikację tożsamości kierowców w czasie rzeczywistym, za pomocą sztucznej inteligencji. Podczas logowania się do platformy kierowca może zostać wyrywkowo poproszony o zrobienie sobie zdjęcia selfie i przesłania go do weryfikacji.

„Ponadto, wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorowany jest również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu. Również, jako pierwsza platforma w Polsce, Bolt wprowadził cykl szkoleń dla kierowców, którego treść została opracowana wspólnie z organizacją partnerską – fundacją Feminoteka, która na co dzień przeciwdziała przemocy” – zaznacza Martyna Kurkowska.

To właśnie Bolt jako pierwsza firma na polskim rynku wprowadziła do swojej oferty kategorię „Kobiety dla kobiet”, dzięki której każda użytkowniczka aplikacji może zamówić przejazd z kobietą za kierownicą taksówki. Aplikacja udostępnia także wszystkim swoim pasażerom dodatkowe rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i komfort podróży m.in. przycisk łączący z numerem alarmowym 112 czy możliwość awaryjnego zakończenia przejazdu.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze