Polacy coraz chętniej kupują online w pobliskich sklepach
Coraz chętniej Polacy kupują online, ale w pobliskich sklepach; tzw. lokalny e-commerce to nowy, szybko rosnący rynek – wynika z raportu „Lokalny handel internetowy 2024”. Dodano, że 70,4 proc. osób wybiera lokalne biznesy ze względu na atrakcyjną cenę.
Z opublikowanego w środę raportu wynika, że Polacy najczęściej wyszukują w internecie pobliskich restauracji i hoteli (40,5 proc.), lokalnych sklepów z odzieżą i tekstyliami (29 proc.) oraz artykułami RTV-AGD (27,5 proc.), a także zakładów fryzjerskich i salonów piękności (25,5 proc.) oraz wszelkiego rodzaju lokalnych sklepów (23,5 proc.).
Na dalszych pozycjach znalazły się: instytucje i urzędy (22 proc.), specjaliści od napraw, np. hydraulicy, mechanicy (21,5 proc.), firmy zajmujące się turystyką, np. biura podróży (19 proc.), sklepy z żywnością i napojami (19 proc.) oraz firmy i instytucje zajmujące się rozrywką i rekreacją, w tym teatry, opery, muzea, etc.(18 proc.).
W informacji przekazano, że 18 proc. respondentów szuka w interencie lokalnych biznesów kilka razy w tygodniu. 16 proc. wskazało, że robi to kilka razy w miesiącu, a 12,5 proc. – raz w miesiącu. Odpowiedź „codziennie” i „raz w tygodniu” wskazało po 9 proc. osób.
„Coraz chętniej kupujemy online, ale w pobliskich sklepach. Ten tzw. lokalny e-commerce to nowy, ale szybko rosnący rynek. Takie rozwiązanie to oszczędność czasu i kosztów” – wskazali autorzy raportu.
Zgodnie z wynikami badania, najważniejszym powodem, dla którego respondenci wybierają konkretną lokalną firmę, jest atrakcyjna cena – 70,4 proc. wskazań. Następne w kolejności są: pozytywne opinie klientów (64 proc.), nieduża odległość od miejsca zamieszkania (45 proc.), strona internetowa (32,5 proc.), polityka rabatowa (25,5 proc.) oraz „wizytówka w sieci” (17 proc.).
Autorzy raportu zwrócili uwagę, że przybywa osób, które zamawiają produkty w sieci, ale odbierają je w pobliżu miejsca zamieszkania.
Raport „Lokalny handel internetowy 2024” został opracowany na podstawie badania przeprowadzone na zlecenie TrustMate.io przez firmę badawczą UCE Research na próbie 1006 osób w dniach 17-18 października br. metodą CAWI.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |