Fot. Freepik/Drazen Zigic

Ponad połowa Polaków chce korzystać z specjalnych zniżek podczas zakupów

Ponad połowa polskich konsumentów chce korzystać z personalizowanych zniżek i specjalnych ofert podczas zakupów – wynika z Adyen Retail Report. Dodano, że 40 proc. badanych deklaruje, że chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzyma zniżki i specjalne oferty.

Badanie wykazało, że 65 proc. polskich konsumentów oczekuje więcej spersonalizowanych rabatów u sprzedawców detalicznych, u których najczęściej robi zakupy, a 61 proc. jest zdania, że muszą oni poprawić sposoby nagradzania swoich klientów.

>>> Policja apeluje o ostrożność podczas internetowych zakupów

Z badania wynika ponadto, że 40 proc. konsumentów chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzyma zniżki i specjalne oferty. Dwie na trzy osoby (67 proc.) pobierze też aplikację sprzedawcy w celu uzyskania lepszych premii lojalnościowych lub nagród.

fot. PAP/ Albert Zawada

Dodano, że najczęściej popularne – jeśli chodzi o realizację programów lojalnościowych – jest powiązanie tych programów z płatnościami klientów (28 proc.). Na drugim miejscu są wyjątkowe oferty i wydarzenia dla najbardziej wartościowych klientów (20 proc.), a na trzecim aplikacje lojalnościowe na telefon (14 proc.).

Zgodnie z raportem, tylko co czwarte przedsiębiorstwo twierdzi, że zna większość swojej bazy klientów wystarczająco dobrze, aby personalizować produkty, rabaty i usługi. „Firmy obawiają się, że brak danych i technologii utrudni im zrozumienie klientów – 19 proc. twierdzi, że brakuje im danych na temat zachowań konsumentów. Z kolei 22 proc. wskazuje na brak niezbędnej infrastruktury technologicznej do prawdziwej personalizacji obsługi we wszystkich kanałach i na dużą skalę” – przekazano.

>>> 91% Polaków szuka tańszych miejsc do zakupów

Z raportu wynika, że połowa kupujących porzuca internetowy koszyk, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce. „Dlatego też najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa na świecie zaczęły postrzegać płatności jako strategiczny czynnik wpływający na poprawę doświadczeń konsumentów i z powodzeniem wprowadziły nowe, zwiększające przychody rozwiązania” – zauważono.

Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego br. na grupie 38 tys. konsumentów oraz 13 tys. przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów. W Polsce było to 1 tys. konsumentów oraz 500 przedsiębiorstw handlowych. 

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze