fot. Marie-Michèle Bouchard/unsplash

Ponad połowa Polaków liczy na „cenową wojnę” dyskontów przed świętami [BADANIE]

Zaostrzonej wojny cenowej sieci dyskontów przed Wielkanocą oczekuje 53,5 proc. ankietowanych, nie ma takich oczekiwań 21,5 proc. badanych – wynika z raportu UCE Research i Shopfully. Według autorów publikacji konsumenci z dystansem podchodzą do reklam porównawczych stosowanych przez sieci.

Jak wynika z raportu, 53,5 proc. ankietowanych oczekuje zaostrzonej walki cenowej między dyskontami, np. Biedronką a Lidlem, żeby taniej zrobić świąteczne zakupy.

W zeszłorocznym badaniu takie oczekiwanie wyraziło 55,5 proc. konsumentów, widać więc niewielki spadek wskazań rok do roku. „Odsetek respondentów, którzy udzielili takiej odpowiedzi w dalszym ciągu przekracza połowę. Jest to zrozumiałe, bo żywność w sklepach cały czas drożeje powyżej głównego wskaźnika inflacji” – zwrócił uwagę Robert Biegaj z Shopfully.

>>> Pszczeli transport – nowa usługa Poczty Polskiej

W opinii autorów raportu konsumenci w dużej mierze podchodzą jednak z dystansem do reklam porównawczych stosowanych przez konkurujące sieci. Mimo to cały czas czekają na dobre oferty i liczą na ostrą walkę pomiędzy sieciami handlowymi.

„Przed świętami nabiera ona szczególnego rozpędu, bo sieci handlowe grają o wielomilionowe zyski w tym okresie, przyciągają więc klientów do sklepów niskimi marżami na niektóre produkty, sprzedając pozostałe towary z większymi zyskami” – zaznaczył Biegaj.

fot. freepik/fp

Jak wynika z raportu, 21,2 proc. konsumentów nie oczekuje ostrej walki między dyskontami przed świętami. „Dane pokazują, że są to głównie osoby z dochodami powyżej średniej krajowej. Poza tym są to w większości najmłodsi dorośli, którzy niekoniecznie robią też duże dla całej rodziny. Ich zainteresowanie aktywnością dyskontów jest więc znikome” – zauważył ekspert.

W ocenie Biegaja konsumenci sceptycznie odnoszący się do wojen cenowych nie wierzą w zapewnienia sieci, że są tańsze od konkurencji, przy tym są już zmęczeni częstotliwością reklam porównawczych.

„Klient, który rzeczywiście chce kupować w poszczególnych sklepach tylko mocno przecenione produkty, może szybko zgubić się w szacunkach. W trakcie wojny cenowej promocje często się zmieniają” – dodał ekspert.

Jak wskazano w raporcie, 15,3 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie wskazać, czy oczekuje walki cenowej dyskontów przed Wielkanocą. Z kolei 10 proc. ankietowanych stwierdziło, że w ogóle ich ten temat nie obchodzi.

Badanie pt. „Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025” zostało przeprowadzone w dniach 02-03 kwietnia 2025 roku na próbie 1008 konsumentów w wieku 18-80 lat. 

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze