PRCH: o jedną czwartą klientów mniej w centrach handlowych w pierwszym tygodniu po otwarciu
„O jedną czwartą klientów mniej odwiedziło centra handlowe w pierwszym tygodniu po ponownym ich uruchomieniu” – podała w środę Polska Rada Centów Handlowych. Według PRCH dzięki możliwości robienia zakupów przez klientów w niedzielę 6 grudnia, ruch w galeriach rozłożył się na dwa dni.
Jak podała Polska Rada Centów Handlowych w informacji prasowej, wskaźniki odwiedzalności z pierwszego pełnego tygodnia po ponownym uruchomieniu sklepów w centrach handlowych utrzymują się na poziomie o 25-30 proc. niższym, w stosunku do analogicznego okresu 2019 r.
„Klienci skorzystali z możliwości zrobienia zakupów także w niedzielę, dzięki czemu ruch na terenie obiektów handlowych rozłożył się na dwa dni” – podkreślono. Dodano, że w sobotę odwiedzalność wyniosła 77 proc., a w niedzielę handlową, która w tym roku została wyjątkowo wprowadzona 6 grudnia, odnotowano odwiedzalność na poziomie 69 proc. wobec niedzieli handlowej 24 listopada 2019 r. – najbliższej porównywalnej z 2019 r. Z kolei 28 listopada, w pierwszym dniu po otwarciu centrów handlowych – 73 proc.
>>> Robimy duże zakupy w internecie, kurierzy mogą nie zdążyć przed świętami
„Pierwszy weekend grudnia pokazał też, że zdecydowana większość klientów stosuje się do wytycznych sanitarnych, reaguje na polecenia i korzysta ze wskazówek podkreślających zasady DDM – dystans, dezynfekcja, maseczka” – zaznaczyła PRCH. Dodała, że średni tygodniowy tzw. footfall 30 listopada – 6 grudnia 2020 r. wyniósł 76 proc. w porównaniu do odwiedzalności w tym samym okresie w 2019 r.
Według PRCH obiekty średnie i mniejsze cieszą się większą popularnością, bo średnia tygodniowa odwiedzalność wyniosła w nich 79 proc.; niż duże i bardzo duże, które odnotowały ją na poziomie 72 proc. „Najwięcej osób skorzystało z możliwości zrobienia przedświątecznych zakupów w regionach południowym i centralnym” – wskazano.
Zdaniem PRCH klienci dostosowali się do reżimu sanitarnego i zmienili sposób korzystania z centrów handlowych. „Zakupy robiły pojedyncze osoby, które stosowały się do zasad DDM, utrzymywały dystans, nosiły maseczki i dezynfekowały ręce” – zaznaczono. Galerie i sklepy „skrupulatnie przestrzegały obostrzeń dotyczących liczby osób przypadających na 1 mkw” – stwierdzono.
„Obserwujemy zmianę postaw klientów, którzy w sposób odpowiedzialny podchodzą do zasad rygoru sanitarnego obowiązującego w centrach handlowych” – ocenił Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |