Fot. Pexels/Antoni Shkraba Studio

Badanie: według 68 proc. konsumentów firmy spożywcze przedkładają zyski nad zdrowie

Ponad 68 proc. Polaków uważa, że firmy spożywcze bardziej dbają o swoje zyski, niż o zdrowie ludzi – wynika z opublikowanego we wtorek badania „Zaufanie do żywności – co myślą Polacy?”.

Raport przygotowany na podstawie badania agencji PRCN i SW Research Raport pokazał, że 7 na 10 respondentów postrzega producentów żywności jako nastawionych przede wszystkim na zysk, co stawia przed branżą poważne wyzwania komunikacyjne.

„Jesteśmy coraz bardziej przesyceni komunikacją zwłaszcza tą płynącą z sektora rolno-spożywczego. Maleje zaufanie do przekazów marketingowych, a konsumenci z rosnącą ostrożnością podchodzą do tego, co mówią producenci żywności. (…) Trust in Food, czyli budowanie zaufania do produktów spożywczych to dziś jeden z kluczowych trendów rynkowych” – podkreśliła cytowana w komunikacie prezes agencji PRCN Iwona Kubicz.

>>> RCB: upały powodują ospałość, zdenerwowanie i wpływają na poziom koncentracji

Eksperci przypominają, że w Polsce problem otyłości dotyka już 57 proc. społeczeństwa, co dodatkowo zwiększa odpowiedzialność firm za edukację żywieniową. „Dziś nie wystarczy mówić, że produkt jest zdrowy – trzeba to udowodnić” – dodała Kubicz.

Według ekspertów odbudowa zaufania wymaga nie tylko przejrzystej komunikacji, ale też spójności między deklaracjami a realnymi działaniami firm. Konsumenci coraz częściej oczekują potwierdzenia jakości w postaci certyfikatów i rzetelnego etykietowania.

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie agencji PRCN w maju 2025 roku na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview).

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze