Fot. Pexels/Susanne Jutzeler, suju-foto

Jabłko symbolem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Za nami pierwsze akcje samplingowe przeprowadzone w Polsce, w ramach kampanii „Czas na polskie jabłka”, której inicjatorem jest Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.

Od stycznia 2025 roku Polska przewodzi Radzie Unii Europejskiej, a oficjalnym symbolem polskiej prezydencji jest jabłko. To naturalny wybór – Polska jest największym producentem jabłek w Europie i czwartym na świecie. Co trzecie jabłko zjadane w Europie pochodzi właśnie z polskich sadów. Polskie jabłka są symbolem jakości, zdrowia oraz tradycji, ale także nowoczesności i innowacyjności polskiego rolnictwa, które nieustannie się rozwija.

fot. Alexandre Lallemand / unsplash

Aby podkreślić ten wyjątkowy czas, Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej zainicjował realizację kampanii „Czas na polskie jabłka”, której celem jest promocja polskiego sadownictwa oraz wysokiej jakości owoców zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Kampania ta wpisuje się w działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności Polski jako największego producenta jabłek w Europie i promowanie tych owoców na całym świecie.

W ramach kampanii „Czas na polskie jabłka” zaplanowane zostały liczne wydarzenia specjalne w Polsce oraz za granicą, które umożliwią konsumentom degustację jabłek – naszego dobra narodowego. Uczestnicy wydarzeń mogli przekonać się, dlaczego cieszą się one tak dużym uznaniem w ponad 60 krajach świata – od Indii, przez USA, aż po Egipt. Akcje degustacyjne odbywają się w Polsce (Warszawa, Łódź, Gdynia czy Wrocław) oraz za granicą – m.in. w Niemczech, Portugalii oraz Danii.

>>> Polacy zbadali, czy – i ile pestycydów – spożywamy wraz z owocami

Fot. Pexels/Michelle Riach

Akcja samplingowa nie pozostawia nikogo obojętnie, bowiem charakterystyczne stoisko w kształcie jabłka widać z daleka, a wokół niego oczywiście nieprzebrane ilości soczystych, aromatycznych jabłek o niepowtarzalnym słodko-kwaśnym smaku. Na stoisku nie zabrakło również strefy relaksu z leżakami oraz strefy informacyjnej, gdzie odwiedzający mogli dowiedzieć się więcej o kampanii, wartościach odżywczych jabłek i znaczeniu polskiego sadownictwa.

Wszystkim wydarzeniom towarzyszy szeroko zakrojona kampania medialna, obejmująca reklamę outdoorową oraz aktywności w mediach, także społecznościowych. Dzięki tym działaniom chcieliśmy, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o polskich jabłkach, ich walorach odżywczych i jakości.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze