
fot. unsplash/jason-goodman
Relacje z kolegami czy wynagrodzenie? Co jest ważniejsze dla pracowników? [RAPORT]
Dla 67 proc. respondentów zgrany zespół może być równie ważnym powodem pozostania w firmie, co wynagrodzenie czy możliwości rozwoju – wynika z raportu Pracuj.pl. Niemal 6 na 10 respondentów przyznaje, że w gronie ich znajomych lub przyjaciół jest co najmniej jedna osoba, którą poznali w pracy.
Autorzy raportu wskazali, że 40 proc. respondentów utrzymuje regularne kontakty towarzyskie z kolegami, a 1 na 3 osoby zadeklarowała, że w pracy poznała przyjaciela na całe życie. To równocześnie osoby, które częściej są bardzo zadowolone ze swojej kariery.
52 proc. badanych poleca swoją firmę znajomym, którzy „chcą pracować z fajnymi ludźmi”. Wśród osób najbardziej zadowolonych ze swojej obecnej pracy odsetek takich wskazań rośnie do 70 proc.

Ponad połowa ankietowanych – 53 proc. uznaje swoich współpracowników za kolegów lub przyjaciół. Z kolei 67 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że zgrany zespół może być równie ważnym powodem pozostania w firmie, co wynagrodzenie czy możliwości rozwoju.
„W czasach, gdy rotacja pracowników bywa wyzwaniem, ten wniosek nabiera szczególnego znaczenia. Dla wielu osób to właśnie ludzie, z którymi pracują na co dzień, stanowią największą wartość i powód, by nie szukać zmiany” – zauważyli specjaliści Pracuj.pl.
W ocenie ekspertów Pracuj.pl dobra atmosfera w pracy to także realna wartość budująca wizerunek pracodawcy, a co za tym idzie, poprawiająca jego możliwości rekrutacyjne. Coraz wyraźniej widać też, że praca jest także miejscem codziennych spotkań i nawiązywania relacji, zaś więzi budowane w miejscu pracy mogą mieć realny wpływ na zadowolenie zawodowe i emocjonalny dobrostan pracowników.

„W codziennej pracy łatwo przeoczyć, jak wiele znaczą drobne gesty: wspólna kawa, miła wiadomość na czacie czy uśmiech w biurowej kuchni. To właśnie takie »mikrokontakty« kumulują się i dają poczucie, że jesteśmy częścią wspólnoty i że nie pracujemy dla firmy, ale jesteśmy jej częścią, współdziałając z konkretnymi ludźmi, którzy nas rozumieją, wspierają, inspirują. I to właśnie dzięki nim rzadziej myślimy o pracy jako o przykrym obowiązku” – skomentowała Jolanta Lewandowska-Bitkowska z Pracuj.pl.
Jak podkreślili autorzy raportu, rozwój relacji między pracownikami zależy od kultury organizacyjnej, stylu zarządzania i przestrzeni, jaką pracodawca daje na ich budowanie.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |