Fot. pixabay/LoboStudioHamburg

Raport: 44 proc. użytkowników zrezygnowałoby z mediów społecznościowych, gdyby były one płatne

92 proc. Polaków korzysta obecnie z mediów społecznościowych; 44 proc. zrezygnowałoby, gdyby media społecznościowe były dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym – wynika z badaniu „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”.

65 proc. Polaków kupujących online korzysta z usług subskrypcyjnych, np. platform typu Netflix – wskazano w raporcie „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” Santander Consumer Banku. Wśród respondentów korzystających z takich usług znalazło się najwięcej 18-29 latków (79 proc.) i 30-39 latków (75 proc.).

Zgodnie z badaniem posiadanie takiej formy subskrypcji deklarowało również 79 proc. ankietowanych zarabiających między 5000 a 6999 zł netto. Jak zauważyła, cytowana w raporcie Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku, żadnej internetowej usługi subskrypcyjnej nie posiada 35 proc. badanych. Odpowiedzi takiej udzieliło 60 proc. respondentów powyżej 60 r.ż. oraz 41 proc. respondentów mieszkających na wsi.

>>> Dykasteria ds. Komunikacji: miłosierny Samarytanin inspiracją dla tych, którzy „zamieszkują” social media

„Takie rozwiązania nie są też popularne wśród zarabiających najmniej do 1999 zł netto. Ponad połowa badanych z tej grupy stwierdziła, że nie posiada żadnej takiej usługi” – wskazała ekspertka.

Fot. pixabay/LoboStudioHamburg

Jak wynika z badania, 92 proc. respondentów korzysta obecnie z mediów społecznościowych. Spośród tej grupy, na pytanie, czy korzystaliby z nich dalej, jeśli byłyby dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym, 44 proc. odpowiedziało „nie”, a 39 proc. „tak”.

W raporcie przekazano, iż spośród badanych korzystających z usług subskrypcyjnych, 32 proc. posiada jedno takie rozwiązanie, 28 proc. używa dwóch takich usług, 23 proc. korzysta z trzech takich rozwiązań, a 5 proc. – z pięciu. Zapytani o rodzaj posiadanych subskrypcji internetowych, respondenci wymieniali: serwisy streamingowe z filmami i serialami (91 proc.), platformy muzyczne (34 proc.), usługi oferujące e-booki i audiobooki (15 proc.) oraz serwisy z grami i programy lub aplikacje użytkowe np. do pracy (w obu przypadkach po 9 proc.).

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków kupujących w internecie.

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze