Sacroexpo. E-parafia, czyli ofiaromaty, program do zarządzania kancelarią i internetowe zarządzanie cmentarzem
Na Sacroexpo pojawia się oferta udogodnień w zarządzaniu parafią jakich dostarczają nowe technologie, m.in. nowy, multimedialny model ofiaromatów, system do zarządzania kancelarią parafialną, a także programy do zarządzania cmentarzem.
Nowe technologie i nowe rozwiązania ułatwiają życie także w parafiach. Może to być wydruk, który da się wykonać bezpośrednio na ścianie lub na innym materiale, mogą to być nowoczesne, samojeżdżące urządzenia sprzątające, ale nie brakuje także rozwiązań informatycznych, które pomagają w zarządzaniu parafią.
>>> Sacroexpo. Robili buty dla Jana Pawła II
Tutaj „zapłacisz” kartą
Coraz częściej w kościołach czy w ich okolicy pojawiają się ofiaromaty. Wydaje się to dobrym rozwiązaniem w czasie, kiedy coraz częściej płacimy za pomocą karty czy telefonu. Oprócz znanych już ofiaromatów pojawiają się także multimedialne.
– Mamy dwie wersje ofiaromatów. Pierwsza to wersja analogowa, która jest już zainstalowana w ponad 60 miejscach w kraju i za granicą. Druga, którą także prezentujemy na targach, to wersja multimedialna. Można sobie wybrać do sześciu różnych celów, na które chcielibyśmy przeznaczyć ofiarę, na przykład na kościół, na pogorzelców i na ofiary wojny w Ukrainie i na Caritas. Zapotrzebowanie na takie funkcje było zgłaszane przez naszych potencjalnych klientów. Te cele można sobie oczywiście samemu edytować, podłączając urządzenie do komputera. Jeśli chodzi o sposób płatności – to można to zrobić zbliżeniowo kartą, smartwatchem, smartfonem, a także BLIKiem – wyjaśnia Mateusz Miziołek z firmy M13 Sanctum. – Jest bardzo duże zainteresowanie ofiaromatami. Zauważamy, że te urządzenia są coraz bardziej akceptowane i popularne zwłaszcza wśród księży, ale i wśród wiernych – dodaje.
Parafia na kliknięcie
Parafialne strony internetowe są już czymś niemal powszechnym. Ułatwia to komunikację proboszcza z wiernym. Ułatwienia pojawiają się także jeśli chodzi o samo zarządzanie kancelaria parafialną.
– System do zarządzania parafią obsługuje pełną kartotekę parafialną. Można do niego wpisać dane parafian, wówczas obsługuje księgi chrztów, ślubów, pierwszej Komunii, bierzmowania, zmarłych. Jest to przydatne, ponieważ umożliwia proboszczowi na przykład szybkie wydanie zaświadczenia chrztu. Nie trzeba szukać w księgach, wystarczy wpisać imię i nazwisko osoby, która przyszła do kancelarii po zaświadczenie. Znajdujemy tę osobą, klikamy drukuj i automatycznie wygenerowane zaświadczenie jest gotowe – mówi Dawid Sojda z firmy TECH-STUDIO.
>>> Sacroexpo. Siostry westiarki jako jedyne haftują ręcznie
Coraz częściej pojawiają się także udogodnienia związane ze sprawdzaniem dostępności wolnych intencji mszalnych i zamawianie tychże intencji. Można spokojnie w domu przejrzeć wolne terminy i zastanowić się, kiedy chcemy zamówić mszę. Taki program to także ułatwienie dla księży i pracowników kancelarii parafialnych.
– Bardzo fajną funkcją w tym programie jest obsługa intencji mszalnych. I ksiądz proboszcz, i parafianie mają wgląd do kalendarza. Parafianie widzą je przez stronę internetową, natomiast ksiądz po zalogowaniu widzi kalendarz i może wpisać intencje. Dzięki temu widać w zasadzie na bieżąco, które intencje są wolne, które są zajęte, które są zarezerwowane, ale jeszcze nie zostały opłacone. Tutaj również automatycznie można wygenerować wydruki – na przykład do gablotki czy do przeczytania w niedzielę w czasie ogłoszeń parafialnych. Jest także opcja przygotowania wydruku intencji wraz z przypisanym do nich księdzem, dzięki temu wiadomo kto i kiedy odprawia msze. W zasadzie można powiedzieć, że program ten ułatwia wszystkim życie – opowiada Dawid Sojda. Działanie programu do zarządzania kancelarią parafialną można obejrzeć na stronie parochialis.pl.
>>> Paramenty liturgiczne i nie tylko. Złote – nie zawsze skromne [SACROEXPO]
Znajdź grób w internecie
Ułatwienia dotyczą także zarzadzania cmentarzem. W programach, które to umożliwiają pojawia się wiele nowych możliwości i funkcji.
– Program do zarządzania cmentarzem, oprócz ewidencji grobów, umożliwia także wprowadzanie danych z księgi cmentarnej, jeśli taka przy parafii istniała, a także dodatkowo proboszcz ma informację, czy dany grób jest opłacony i automatycznie, w każdym momencie, przez przeglądania ksiąg może wygenerować listę grobów, które opłacone nie są – mówi Dawid Sojda.
– Program do zarządzania cmentarzem składa się z dwóch części. Pierwsza to część dla administratorów, a druga to część dla zwykłych użytkowników. Administrator ma możliwość wprowadzania danych osób pochowanych, nowych grobów, fotografii grobów, ewidencjonowania opłat, wydawania różnego rodzaju dokumentów. Natomiast część dla użytkowników składa się głównie z wyszukiwarki, mapy i również zdjęć grobów, na których można sobie obejrzeć, jak dany nagrobek wygląda. Użytkownik na mapie może sprawdzić lokalizację danego grobu na cmentarzu, a następnie kliknąć w nawigację, która poprowadzi go do wybranego miejsca. Aplikacja z nawigacją jest od razu „wbudowana” w stronę internetową, więc nie trzeba niczego dodatkowego instalować, żeby z niej skorzystać – opowiada Mirosław Flipek, właściciel firmy mogily.pl.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |