Fot. pixabay/NIGHTMARE2049

Studenci AGH zwyciężyli w zawodach robotów w Australii

Zespół z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie wygrał międzynarodowe zawody robotyczne – Australian Rover Challenge 2025 (ARCh) – poinformowała w poniedziałek uczelnia. Studenci z całego świata brali udział w symulowanej misji księżycowej, wykorzystując łaziki, które sami zaprojektowali i zbudowali.

„Zwycięstwo AGH Space Systems w zawodach Australian Rover Challenge 2025 to kolejny ważny moment w historii polskiej technologii kosmicznej. Sukces zespołu to nie tylko uznanie dla niezwykłych umiejętności studentów i studentek AGH, ale także przykład innowacyjności, która może inspirować przyszłe pokolenia inżynierów i naukowców” – podkreślił rektor AGH prof. Jerzy Lis.

Studenci przyznali, że zawody były zupełnie nowym wyzwaniem, a zadania w ramach konkurencji często wymagały wykorzystania całkiem nowych umiejętności łazika i operatorów. W międzynarodowej rywalizacji brał udział drugi łazik planetarny zbudowany przez AGH Space Systems – Kalman.

>>> Tarnów: rekordowa liczba kandydatów do kapłaństwa. Wśród nich absolwent AGH

„Jeszcze przed ogłoszeniem wyników zmierzyliśmy się z konkurencją Mapping & Autonomous Task. Była to dla nas bardzo ważna konkurencja, ponieważ jeszcze dzień wcześniej szliśmy równo z zespołem UQ Space (University of Queensland – przyp.PAP), który miał tylko 4 punkty przewagi nad nami. Jednak dzisiejsze zadania przeważyły o naszej wygranej – Kalman zlokalizował i zidentyfikował wszystkie placardy oraz kostki” – zrelacjonował zespół AGH Space System.

To kolejny sukces krakowskiej drużyny. W czerwcu ub.r. AGH Space Systems i Kalman zajęli najwyższe miejsce na podium zawodów University Rover Challenge w USA.

>>> Kraków: satelita skonstruowany przez studentów AGH zostanie wyniesiony na orbitę

Australian Rover Challenge to coroczny konkurs robotyki organizowany przez Uniwersytet w Adelajdzie, w którym drużyny studenckie z całego świata rywalizują w symulowanej misji księżycowej. Zawody obejmują szereg zadań związanych z nawigacją, pozyskiwaniem surowców i budową infrastruktury na symulowanej powierzchni Księżyca, mających na celu sprawdzenie umiejętności uczestników w zakresie technologii robotycznych i autonomicznych.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze