fot. Unsplash/ Georg Pfluenger

Trzy na cztery osoby w wieku 60-74 lat mają dostęp do internetu w swoim domu

Trzy na cztery osoby w wieku 60-74 lat mają dostęp do internetu w swoim domu – wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów pt. „Polacy 50+”.

Krajowy Instytut Mediów opublikowano wyniki połówkowe Badania Założycielskiego za rok 2023, a także raport pt. „Polacy 50+”.

Jak poinformowano, w związku z tym, że odsetek osób w wieku senioralnym wzrasta, Krajowy Instytut Mediów przygląda się dzisiejszym 50-latkom, ich zwyczajom i kompetencjom w obszarze korzystania z mediów. „To właśnie ta grupa zasili w przyszłości pokolenie seniorów. Motywem przewodnim raportu jest pytanie, jak bardzo przyszli seniorzy będą różnić się od dzisiejszych i jakie będą ich potrzeby” – podał.

Z badania wynika m.in., że w grupie 60-74-latków trzy na cztery osoby mają dostęp do internetu w swoim domu. Internauci w wieku 50+ nadal częściej skupiają się na poszukiwaniu informacji niż na eksplorowaniu i świadomym wyborze treści. Dlatego, w ocenie autorów raportu z badania, wachlarz aktywności osób 50+ jest mniejszy niż wśród młodszych pokoleń. Autorzy raportu zwrócili też uwagę, że treści związane z rozrywką konsumuje mniej niż 50 proc. osób w wieku 50+. Z kolei osoby w wieku 60-74 chętniej korzystają z darmowego YouTube niż z płatnych serwisów.

>>> Chiny: rząd chce ograniczyć niepełnoletnim dostęp do urządzeń mobilnych i internetu do dwóch godzin

fot. unsplash/Clay Banks

Wyniki badań KIM zaprezentował na spotkaniu grupy roboczo-badawczej MOC TV i Krajowego Instytutu Mediów, które odbyło się w czwartek. Wówczas zespół KIM zaprezentował wyniki stronie rynkowej. W informacji przesłanej PAP Przemysław Broniszewski, Prezes Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych „MOC TV” ocenił, że „przedstawione przez KIM wyniki dotyczące sposobu odbioru przez widzów sygnału telewizji linearnej, a także obszaru korzystania z mediów przez osoby w wieku 50+ są bardzo wartościowe dla nadawców”. „Mamy nadzieję, że będziemy mogli razem z KIM pogłębiać wiedzę o różnych sposobach konsumpcji treści wideo, zwłaszcza w podziale na grupy wiekowe, płeć, miejsce zamieszkania i sytuację gospodarstwa domowego. Dane te są kluczowe zarówno dla działów programmingu, jak i biur reklamy” – dodał.

KIM zaprezentował stronie rynkowej też wyniki połówkowe Badania Założycielskiego za rok 2023, w którym opisano, „najważniejsze wskaźniki mediowe, w tym sposoby odbioru sygnału telewizji linearnej”. „Na podstawie danych za pierwsze półrocze 2023 została zasygnalizowana zmniejszająca się liczba odbiorców płatnej telewizji, a szczególnie satelity, przy wzrośnie użytkowników wyłącznie telewizji naziemnej. Została także podkreślona zmiana definicji gospodarstwa domowego w publikacjach GUS – z definicji ekonomicznej na mieszkaniową, wynikającą ze spisu 2021. Temat jest istotny z punktu widzenia budowania modeli konsumpcji mediów” – poinformował PAP KIM.

Badanie Założycielskie realizowane przez Krajowy Instytut Mediów jest podstawowym badaniem populacyjnym dot. konsumentów mediów elektronicznych w Polsce.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze