fot. Gosc.pl

Współpraca, nie rywalizacja – spotkanie redakcji mediów katolickich

Diagnoza rzeczywistości i poszukiwanie nowych rozwiązań – nad tymi kwestiami debatowali dziś w Katowicach członkowie redakcji mediów katolickich, działających w przestrzeni Internetu.

Czy w mediach jest jeszcze w ogóle miejsce na misję? Jak odnaleźć się w świecie mediów społecznościowych, które coraz bardziej przypominają tabloidy, z wartościowymi treściami dotyczącymi wiary czy Kościoła? Czy pozytywnymi treściami można przebić się przez falę negatywnych newsów? To niektóre z kwestii, poruszonych 13 września podczas spotkania w redakcji „Gościa Niedzielnego” w Katowicach. Wzięli w nim udział członkowie redakcji największych katolickich portali internetowych: gosc.pl, wiara.pl, niedziela.pl, stacja7.pl, opoka.pl, misyjne.pl i deon.pl.

>>> Bp Rafał Markowski: dziennikarska misja komunikacji ma na celu budowanie dobra wspólnego

Przebieg spotkania

Witając uczestników spotkania ks. Adam Pawlaszczyk, redaktor naczelny „Gościa Niedzielnego” postawił pytanie, czy dziennikarstwo jakościowe – pogłębione, docierające do prawdy – może się jeszcze dziś przebić w mediach społecznościowych. Dziennikarze wspólnie starali się wypracować diagnozę sytuacji, panującej na rynku medialnym i określić rolę mediów katolickich w internecie. 

W drugiej części spotkania uczestnicy dzielili się dobrymi praktykami, wypracowanymi przez swoje redakcje. – Choć reprezentujemy różne portale, nie jesteśmy dla siebie konkurencją – mówił o. Marcin Wrzos OMI, redaktor naczelny portalu misyjne.pl. Spotkanie zakończyło się wspólną Eucharystią w redakcyjnej kaplicy. 

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze