fot. Facebook/Zdrapka Wielkopostna

Zdrapka Wielkopostna – w tym roku z udziałem ponad 270 tys. osób

2 min. zajmie Ci przeczytanie tego artykułu.

W tegoroczną edycję Zdrapki Wielkopostnej włączyło się ponad 270 tys. osób w Polsce, a także Polacy mieszkający w 18 krajach poza ojczyzną i żołnierze Polskiego Kontyngentu w Afganistanie. Organizatorzy akcji związani ze Wspólnotą Życia Chrześcijańskiego, podkreślają, że tegoroczna edycja wpisuje się też w obchody rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Publikujemy podsumowanie tegorocznej edycji, przygotowane przez Wspólnotę Życia Chrześcijańskiego:

Tegoroczna edycja Zdrapki cieszy się wyjątkową popularnością. W Polsce karty trafiły do 270 tysięcy uczestników i ich rodzin. Ponadto plansze przypominające o modlitwie za Ojczyznę i motywujące do przyzywania Ducha Świętego trafiły do Polaków w wielu rejonach świata. Ze Zdrapki korzystają osoby w 18 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Australii, na Syberii, w Kazachstanie, w Skandynawii, Francji, Hiszpanii, a także 200 polskich żołnierzy stacjonujących w Afganistanie. Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Odra–Niemen” w ramach akcji „Rodacy Bohaterom” Zdrapki trafiły również do polskich kombatantów mieszkających obecnie na Białorusi czy w Mołdawii. Organizatorzy, członkowie Wspólnoty Życia Chrześcijańskiego, pragnęli, aby jak najwięcej osób czuło więź z krajem i mogło wspólnie, w wyjątkowy sposób świętować setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Zdrapka, przy pomocy różnorodnych pomysłów, zachęcała do wypełniania wielkopostnego wezwania do postu, modlitwy i jałmużny. Uczestnicy akcji, odkrywając 48 pól, mieli okazję do modlitwy za kraj, rodzinę czy rządzących. Byli także zachęcani do pogłębiania relacji z bliskimi, uroczystego świętowania niedzieli, odbycia wspólnego spaceru czy szczerej rozmowy. Zdrapka motywowała także do sumiennego wypełniania obowiązków, dzielenia się dobrym słowem, ubraniami, talentami, do zwrócenia uwagi na to, co i w jaki sposób mówimy o innych ludziach, jak rozwiązujemy konflikty oraz czy potrafimy zatrzymać się przy Jezusie cierpiącym, Ukrzyżowanym. Wspólne realizowanie zadań ze Zdrapki jednoczyło rodziny, wspólnoty, grupy parafialne.

O popularności tegorocznej akcji świadczy m.in. rosnące zainteresowanie Zdrapką w internecie. Internauci na bieżąco komentowali filmy i materiały umieszczane na kontach internetowych akcji. Wiele osób znanych z mediów i życia społecznego przyłączyło się do tegorocznej edycji, tworząc i publikując komentarze filmowe poszerzające rozumienie codziennych zadań. W tegorocznej akcji wzięli udział m.in. Janina Ochojska, Maciej Gnyszka, Adrian Mól (Rzecznik Prasowy Wojewody Kujawsko-Pomorskiego), Michał Samotyha, Przemek Janiszewski, Weronika Zaguła, Łukasz Głowacki, Bliźniaczki Laskowskie czy Redakcja Modlitwy w Drodze.

Celem akcji było stworzenie możliwości owocnego wykorzystania czasu Wielkiego Postu. Organizatorzy żywią nadzieję, że wytrwali uczestnicy tegorocznej edycji przygotowali siebie i swoich bliskich na radość płynącą z Uroczystości Zmartwychwstania Pańskiego. Niebawem rozpoczną się przygotowania do kolejnej edycji Zdrapki Wielkopostnej.

Zdrapka Wielkopostna – w tym roku z udziałem ponad 270 tys. osób
Oceń ten artykuł

Zobacz także
Wasze komentarze