
Fot. pixabay/MrJayW
ZUS ostrzega przed oszustami dzwoniącymi w sprawie aktualizacji numeru telefonu
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzegł w czwartek swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników Zakładu i proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS lub na PUE/eZUS. Zakład podkreślił, że konsultanci infolinii nigdy nie dzwonią w takiej sprawie.
W ostatnich dniach do ZUS napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników Zakładu. Pytania dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS. To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaapelował w czwartek do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS.
ZUS zaznaczył, że konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci.
„Zgodnie z naszymi standardami, gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, nasz konsultant przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta” – wskazał Zakład.
Połączenia od pracowników mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer nr tel. 22 560 16 00.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |