Fot. pixabya/pexels

Badanie: 37% osób pracujących bezpośrednio z klientami szuka nowej pracy

37% pracujących bezpośrednio z klientami np. w handlu, turystyce czy gastronomii szuka nowej pracy; 7 na 10 badanych wyraża otwartość na przyjęcie atrakcyjnej oferty zawodowej – wynika z badania Pracuj.pl. Cierpliwość, opanowanie – to jedne z najważniejszych cech tej profesji – dodano.

Serwis Pracuj.pl przeprowadził badanie wśród 528 specjalistów zajmujących się bezpośrednim kontaktem z klientami, m.in. sprzedawców, kasjerów, pracowników recepcji i sekretariatów czy też osób zatrudnionych w gastronomi.

Z badania wynika, że wśród badanych pracowników mających bezpośredni kontakt z klientami blisko 56% jest zatrudnionych w obecnym miejscu ponad 3 lata. W okresie pandemii miejsce pracy zmieniło 30% respondentów; a 41% badanych pracuje w obecnym miejscu ponad 5 lat.

„37% z badanych rozgląda się aktywnie za ofertami pracy – to nieznacznie wyższy odsetek, niż w reprezentatywnej grupie Polaków z różnych specjalizacji (36%). Ponadto 7 na 10 osób pracujących bezpośrednio z klientami wyraża otwartość na przyjęcie pracy, jeśli otrzymaliby atrakcyjną ofertę” – przekazało w czwartek Pracuj.pl w opracowaniu do badania.

>>> Badanie: którzy studenci najczęściej rzucają studia?

Fot. pixabay/Arttabel

Ocena wysokości swojego wynagrodzenia

Badanie pokazało, że 38% respondentów pracujących bezpośrednio z klientami swoje wynagrodzenie określa jako zadowalające; 35% ma mieszane uczucia, a 27% wyraża wyraźne niezadowolenie.

Z badania wynika, że ponad 2/3 przyznaje, że wśród kluczowych cech w ich fachu znajdują się cierpliwość wobec klientów oraz opanowanie w trudnych sytuacjach. Na trzecim miejscu znalazła się kreatywność w nieprzewidzianych sytuacjach (31%), a także empatia – 30% oraz pogodny charakter pracownika – 21%.

68% badanych czuje się na ogół traktowanych przez klientów z szacunkiem, a 59% postrzega kontakty z nimi jako przeważnie pozytywne doświadczenie. Z kolei 52% uznało, że ma do czynienia ze stresującymi sytuacjami w kontaktach z klientami.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze