fot. John Schnobrich/Unsplash

Badanie: 42 proc. Polaków chciałoby korzystać ze zdalnej weryfikacji tożsamości

Ze zdalnej weryfikacji tożsamości podczas załatwiania spraw urzędowych, takich jak składanie deklaracji czy wniosków, chciałoby korzystać 42 proc. Polaków – wynika z badania Krajowej Izby Rozliczeniowej i Związku Banków Polskich.

W opublikowanej we wtorek informacji podano, że Polacy chcieliby korzystać ze zdalnej weryfikacji przede wszystkim w kontaktach z administracją publiczną (42 proc.). Na drugim miejscu są dostawcy gazu, prądu, wody czy odbiorcy śmieci (26 proc.), a na trzecim usługi medyczne, czyli umawianie wizyt, sprawdzanie wyników badań i telemedycyna, a także zakupy internetowe (po 23 proc. wskazań.). Na dostawców usług finansowych oraz usług ubezpieczeniowych wskazało 22 proc. ankietowanych.

>>> To już kolejny raz, gdy turyści na murze Koloseum wypisują swoje imiona [WIDEO]

Największy odsetek badanych chce korzystać z cyfrowej tożsamości do potwierdzania swoich danych osobowych – np. przy zakupach wymagających weryfikacji tożsamości (42 proc.). Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest autoryzacja dyspozycji i oświadczeń (37 proc.), a także zawieranie umów (35 proc.).

„Polacy widzą wiele opcji zastosowania zdalnej weryfikacji tożsamości. Choć drugi rok z rzędu na pierwszym miejscu wskazywane jest jej wykorzystanie dla załatwiania spraw urzędowych, równolegle rośnie też świadomość korzyści z zastosowania w obszarach komercyjnych, takich jak telekomunikacja, ubezpieczenia czy usługi medyczne” – wskazał cytowany w informacji Piotr Wichowski z KIR.

Jego zdaniem zdalna weryfikacja sprawdza się w różnych aspektach codziennego życia, pomagając załatwić sprawy urzędowe, rejestrację do usług i portali czy przyspieszając zawieranie umów. W informacji powołano się na badanie Fundacji Digital Poland, z którego wynika, że 90 proc. Polaków deklaruje, iż nowe technologie ułatwiają im codzienne życie, a 78 proc. z chęcią sięga po nowinki.

Digitalizacja pozwala przedsiębiorstwom nie tylko zachować konkurencyjność na rynku, ale pomaga też ograniczyć koszty (m.in. koszt zużycia papieru czy archiwizacji dokumentów) oraz zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko – podano. Z badania Fundacji Digital Poland wynika, że cyfryzacja przynosi realne korzyści także całej gospodarce.

„Zaawansowanie cyfrowe idzie w parze z lepszymi wynikami we wskaźnikach ekonomicznych i społecznych: gospodarki stawiające na technologię są bardziej ekologiczne, zamożne, innowacyjne i konkurencyjne” – zaznaczono.

Badanie na zlecenie KIR i ZBP przeprowadził ośrodek Minds & Roses w marcu br. na próbie 1000 osób. Krajowa Izba Rozliczeniowa obsługuje infrastrukturę polskiego sektora bankowego; tworzy rozwiązania z zakresu m.in. wymiany informacji oraz otwartej bankowości, wspiera digitalizację gospodarki.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze