Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy internetowe przez telefon komórkowy
46% Polaków kupujących w internecie najchętniej robi to przez telefon komórkowy – wynika z badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022″. Dodano, że należność za e-zakupy za pomocą BLIK-a i szybkiego przelewu pay-by-link reguluje 7 na 10 Polaków.
Zdaniem autorów badania, zrealizowanego na zlecenie Santander Consumer Banku, Polacy najchętniej robią zakupy internetowe przez telefon komórkowy – ten sposób wskazało 46% badanych. 33% ankietowanych korzysta z laptopa, 17% z komputera stacjonarnego. Najmniej badanych przyznało, że do przeglądania ofert e-sklepów wykorzystuje tablet – to ok. 4%.
Z badania wynika, że kobiety częściej niż panowie robią e-zakupy korzystając z urządzeń mobilnych jak smartfon czy tablet (58% wskazań do 41% wśród mężczyzn). Jak dodano, osoby starsze częściej korzystają z komputerów stacjonarnych lub laptopów. Z kolei 28% badanych między 18 a 29 rokiem życia kupuje online za pośrednictwem takich urządzeń. Dla porównania wśród grupy 60-latków odsetek ten wyniósł 62%.
>>> Badanie: ponad 80% Polaków nie wie, kto ma ich dane osobowe
„Polacy na e-zakupach cenią wygodę – możliwość odwiedzenia sklepu internetowego o każdej porze dnia i nocy. Dzięki wyborowi odpowiedniego urządzenia nie ogranicza nas również miejsce” – wskazuje Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku.
Badanie pokazało, że Polacy, niezależnie od płci czy miejsca zamieszkania, najchętniej regulują należności za zakupy online korzystając z nowoczesnych metod płatności. Szybkim przelewem (pay-by-link) płaci ok. 34% ankietowanych, a podobny odsetek deklaruje, że korzysta z BLIKA. Jak wskazano, w porównaniu do wyników ubiegłorocznego badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2021” oznacza to wzrost popularności tej drugiej formy płatności o 8 punktów procentowych. Wskazano, że tak jak w roku ubiegłym, BLIK cieszy się największą popularnością wśród osób młodych, między 18 a 29 rokiem życia (61% wskazań).
Z badania wynika, że Polacy najchętniej kupują przez internet ubrania (54%), obuwie (25%) oraz elektronikę (22%), kosmetyki (21%) i książki (18%) – tradycyjne bądź w formie e-booków. Najrzadziej z kolei sięgają online po takie produkty jak zegarki (2%), biżuteria i sprzęt fotograficzny (w obu przypadkach 1%).
„Zestawiając tegoroczne dane z wynikami ubiegłorocznego badania (…) można zauważyć stałość w preferencjach zakupowych. Warto jednak dodać, że w porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowano wzrost zainteresowania kupowaniem żywności przez internet. W 2021 roku robiło tak jedynie ok. 5% badanych – dziś już 11%” – przekazano.
Badanie zrealizowano na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w październiku 2022 r. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |