Fot. Youtube/Warner Bros. Pictures

„Barbie” zarobiła w kinach miliard dolarów. To najbardziej kasowy film wyreżyserowany przez kobietę

„Barbie” zarobiła w ciągu trzech tygodni ponad miliard dolarów. Film nadal utrzymuje się na pierwszym miejscu listy najchętniej oglądanych w kinach produkcji – poinformowała agencja AP, a studio Warner Bros, które jest dystrybutorem dzieła Grety Gerwig zaczęło nazywać swój produkt „Barbilion”.

„Jako szefom dystrybucji nieczęsto zdarza nam się zaniemówić z powodu wyników filmu, ale Barbillion przeskoczył nawet nasze najbardziej optymistyczne prognozy” – powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Jeff Goldstein i Andrew Cripps, którzy nadzorują krajową i międzynarodową dystrybucję studia.

>>> Aukcja Caritas – lalki Barbie na ratunek uzależnionej młodzieży 

Dotychczas tylko 53 filmy zarobiły ponad 1 miliard dolarów, a „Barbie” jest najbardziej kasowym filmem wyreżyserowanym przez kobietę. Zrzuciła z podium „Wonder Woman” która zarobiła łącznie 821 milionów dolarów. Do pokonania pozostają jej jeszcze trzy filmy współreżyserowane przez kobiety („Frozen oraz „Kaptain Marvel”).

Fot. Youtube/Warner Bros. Pictures

>>> Wojna Kenów i Barbie [RECENZJA] 

„Barbie” zdobyła sobie szeroką publiczność nawet w Chinach, mimo że w ostatnich latach decydują się one na coraz większą izolację – zauważa portal CNN. Profesor Michael Berry, dyrektor Centrum Studiów Chińskich z Uniwersytetu Kalifornijskiego, podkreśla, że w Państwie Środka, podobnie jak w innych krajach dzieci dorastały z lalkami „Barbie”, a film wykorzystuje to inteligentnie, zachęcając zarówno miłośników jak i zaprzysięgłych wrogów „Barbie”. „Film jest również w stanie przemówić zarówno do ośmioletnich marzycieli, jak i do dorosłych widzów, którzy są w stanie zinterpretować film na zupełnie innym poziomie, pełnym ironii, humoru, seksualnych aluzji i alegorii”. 

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze