fot. pixabay

Kartony i pudełka w e-commerce – dlaczego są tak istotne dla każdego sprzedawcy?

Zakupy internetowe są dziś codziennością. Kupujemy online coraz więcej i częściej, a sprzedawcy jeszcze bardziej muszą zatroszczyć się o to, by nas zachęcić. Wielu robi to z sukcesem, inwestując w profesjonalne opakowania. Klienci, widząc pięknie i dokładnie zapakowany prezent chętnie po raz kolejny składają zamówienie w takim sklepie. Nie ulega więc wątpliwości, że jeśli jako sprzedawcy nie zwracaliśmy wcześniej na to uwagi, czas to zmienić, decydując się na jakościowe kartony i pudełka.

Internet – to tu coraz częściej robimy zakupy

Bez wątpienia przyszłość zakupów jest w internecie. To właśnie w sieci spędzamy mnóstwo czasu, między innymi na poszukiwaniu interesujących nas produktów. To się nie zmieni, co więcej, ten trend załatwiania w sieci różnych spraw będzie się rozszerzał coraz bardziej z każdym kolejnym rokiem. Korzystamy też oczywiście ze sklepów stacjonarnych, szczególnie dokonując zakupów spożywczych, co naturalne, bo są to produkty pierwszej potrzeby, lecz w wielu innych przypadkach, gdy chodzi o inny asortyment (zwłaszcza elektronika, książki, prezenty), wolimy zamawiać przez internet, co jest szybsze, skuteczniejsze i nierzadko tańsze. 

Szanse i zagrożenia dla sklepów internetowych

Sprzedawcy internetowi zacierają ręce, ale to, co może być dla nich szansą, jest też zagrożeniem. Mowa tu w szczególności o wielkiej konkurencji na rynku online. Klienci, którzy mają dostęp do coraz bogatszej oferty, nie mają sentymentów, pozostając nam wierni i zawsze dokonując zakupów w naszym sklepie. Jest wręcz przeciwnie – pójdą tam, gdzie zyskają więcej korzyści, co nie powinno dziwić. Każdy właściciel sklepu internetowego powinien więc starać się, by nie tylko zdobyć, ale i utrzymać klientów. Robi to, oferując produkty po lepszej, niż konkurencja cenie, stawiając na szybką wysyłkę i zapewniając przyjazny kontakt z działem obsługi. 

Żeby jednak osiągnąć sukces, trzeba robić jeszcze więcej, coś, na co inne firmy się nie decydują. Jednym z lepszych rozwiązań jest postawienie na wyjątkowe opakowania, które nie służą tylko do tego, by zapakować w nie prezent, ale same w sobie są małym dziełem sztuki. Dzisiaj kartony i pudełka w e-commerce zyskują na coraz większym znaczeniu. Nie możesz przeoczyć tej rewolucji, bo zostaniesz w tyle!

fot. pixabay

Ogromna rola opakowań – nie można jej zlekceważyć

Znaczenie opakowań jest kluczowe, szczególnie w przypadku sprzedaży online, czyli na odległość. Nie mamy fizycznego kontaktu ze sprzedawcą, więc rola opakowania jest tym bardziej istotna, bo buduje pierwsze wrażenie, decydując nierzadko o tym, czy klient wróci do danego sklepu, zamawiając w nim po raz kolejny. Pokazuje nam to więc bardzo ważną rzecz, że opakowania w sprzedaży wysyłkowej nie służą tylko do tego, by zabezpieczyć przedmiot przed uszkodzeniem w transporcie, ale decydują nierzadko o skutecznym marketingu i budowaniu dialogu z konsumentem. 

Nieprzypadkowo więc tak wielkie znaczenie mają opakowania firmowe, gdzie widnieją najważniejsze brandowe znaki – logo, czcionka i kolorystyka. Już nawet proste umieszczenie logotypu na opakowaniu bądź taśmie do pakowania, polepsza wizerunek. Opakowanie z jednej strony spełnia swoją najważniejszą, czyli ochronną funkcję, z drugiej – staje się wizytówką firmy. 

Każdy sprzedawca musi o tym pamiętać, wybierając opakowania jako gotowe szablony lub zlecając projektowanie swojego modelu pudełka, żeby było ono unikatowe i odróżniało się na tle innych. Ten drugi wariant jest oczywiście bardziej ambitnym zamierzeniem i warto wziąć go pod uwagę, ale czasem nie ma takiej konieczność, bo dostępne jest całe bogactwo opakowań. Jednymi z ciekawszych są kartony i pudełka w NEOPAK. Tu każdy znajdzie coś dla siebie!

Nie ulega wątpliwości, że opakowania w e-commerce robią dziś przewagę konkurencyjną, dlatego warto zawsze o nich pamiętać, decydując się na profesjonalne kartony i pudełka, które pozostawią dobre wrażenie na klientach. 

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze