Fot. pixabay.com

Ks. Rytel-Andrianik: Kościół musi być w mediach społecznościowych

2 min. zajmie Ci przeczytanie tego artykułu.
Kościół musi być obecny w mediach społecznościowych – podkreślił dziś ks. Paweł Rytel-Andrianik. W sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie odbyło spotkanie rzecznika KEP z księżmi i świeckimi na temat obecności Kościoła w mediach społecznościowych. Wśród uczestników spotkania byli księża oraz świeccy prowadzący parafialne strony internetowe oraz profile na Facebooku i Twitterze.

Rzecznik KEP przypomniał, że Polska jest jedenastym krajem w Europie pod względem liczby katolików (stanowią ok. 92% ludności całego kraju). Wskazywał, że katolicy mają nie tylko prawo, ale i obowiązek przekazywać informacje o Kościele. – Te wszystkie działania są po to, aby przyprowadzić człowieka do Jezusa. I to możemy robić także przez media – przypomniał ks. Rytel-Andrianik.

Duchowny mówił o komunikacji wewnętrznej między parafiami, zasadach i potrzebie przekazywania informacji do mediów na tematy dotyczące życia Kościoła. Wskazywał na konieczność podawania prawdy i nie unikania trudnych tematów. Mówił o potrzebie różnicowania i budowania informacji w zależności od rodzaju medium. – Inaczej sformułowana powinna być informacja na Facebooku, a inną budowę będzie miała informacja na parafialnej stronie internetowej – mówił rzecznik KEP podkreślając również potrzebę komunikowania się z mediami ogólnokrajowymi.

Fot. pixabay.com


Kapłan podkreślił, że „Kościół musi być w mediach społecznościowych”. – To, co my robimy to prowadzenie od „wirtualu” do „sakramentalu”. To całe nasze działanie ma zaprowadzić człowieka do Jezusa Chrystusa obecnego w sakramentach świętych – wskazywał rzecznik KEP.

Ks. Andrianik przekonywał, że dziś nie wystarczy tylko strona internetowa parafii, bowiem do młodego pokolenia można dotrzeć głównie przez media społecznościowe. Dlatego rzecznik zachęcał, aby w parafii zaangażować w to dzieło osoby świeckie i szczególnie młodzież czującą odpowiedzialność za parafie. – Młodzież to zrobi lepiej od nas bo ona w tym świecie żyje. Dla nich jest to naturalne i wiedzą jak to zrobić – zaznaczył rzecznik KEP.

Kapłan zwrócił także uwagę na potrzebę kierowania właściwego medium do odpowiednich grup wiekowych. Inny przekaz powinien być na Facebooku, inny na Twitterze a jeszcze inny na portalu podkreślił rzecznik KEP.

Zobacz także
Wasze komentarze