epa05614708 (FILE) A file picture dated 28 November 2013 shows a person using Facebook on his phone at a cafe in Hanoi, Vietnam. Social media giant Facebook on 02 November 2016 posted for its Q3 of 2016’s adjusted earnings of 1.09 US dollars per share on revenue of some seven billion US dollars and an advertising revenue of 6.82 billionUS dollars, outperfoming analysts’ expectations. EPA/LUONG THAI LINH *** Local Caption *** 52356033 Dostawca: PAP/EPA.

Post coraz bardziej popularny wśród Niemców

1 min. zajmie Ci przeczytanie tego artykułu.

Post staje się praktyką, którą podejmuje coraz więcej Niemców. W ciągu minionych pięciu lat o 15 proc. wzrosła liczba tych, którzy w okresie Wielkiego Postu rezygnują z alkoholu, słodyczy lub mięsa.

Jak doniosła niemiecka agencja katolicka KNA, popularna sonda „Forsa” przeprowadzona na reprezentatywnej grupie osób wykazała, iż 59 proc. ankietowanych zamierza w tym roku pościć.

Niemal co czwarty z ankietowanych (23 proc.) zamierza w Wielkim Poście całkowicie lub częściowo zrezygnować z połączeń internetowych i z portalów społecznościowych. Post od „sieci” jest szczególnie lubiany wśród 18-29-latków (26 proc.).

Według „Forsa”, najbardziej otwarci na post są ludzie w wieku 30-44 lat. Dwie trzecie z nich przyznało, że już kiedyś świadomie pościli, rezygnując zwłaszcza z alkoholu, słodyczy, oglądania telewizji oraz z palenia.

Autorzy ankiety zauważają, że w tym roku odwróciła się skala wiekowa osób chętnych do podejmowania wielkopostnych przyrzeczeń. Podczas gdy wcześniej raz w roku chcieli się „wyłączyć” ludzie w wieku od 45 lat wzwyż, w tym roku coraz więcej młodych ludzi dochodzi do wniosku, że aby pozostać w dobrej formie, trzeba przynajmniej na krótki czas „wylogować się” i zmniejszyć „stres Internetu” (68 proc. ankietowanych), a zyskany czas przeznaczyć np. dla rodziny i przyjaciół (64 proc.). Takie postanowienia zamierzają w Wielkim Poście podjąć w równym stopniu kobiety i mężczyźni.

Wielkopostne postanowienia podejmują najchętniej mieszkańcy Bawarii (niemal 66 proc.) i Badenii-Wirtembergii (61 proc).

Post coraz bardziej popularny wśród Niemców
Oceń ten artykuł

Zobacz także
Wasze komentarze