Domena Publiczna

Hans Zimmer skomponuje dźwięki dla… samochodów BMW

Kompozytor muzyki filmowej Hans Zimmer pracuje nad tym, jak będą brzmiały samochody elektryczne BMW nowej generacji – podał serwis Tech Crunch. Pojazdy elektryczne są bardzo ciche, ale muszą być słyszalne ze względów bezpieczeństwa.

Prace Zimmera wykorzystuje pokazany w tym tygodniu model koncepcyjny BMW Vision M NEXT.

Twórca współpracuje z inżynierem akustycznym i projektantem dźwięku grupy BMW Renzo Vitale, w ramach projektu BMW IconicSounds Electric. Zespół odpowiedzialny jest za dźwięk w zaprezentowanym 25 czerwca w Monachium samochodzie koncepcyjnym BMW Vision M NEXT.

Udźwiękowienie auta powstało w studiach Zimmera w Londynie i Los Angeles. Artysta znany jest ze ścieżek dźwiękowych wielu hollywoodzkich produkcji, m.in. „Incepcji”, „Króla Lwa”, „Gladiatora”, „The Ring” cyklu „Piraci z Karaibów” czy trylogii filmów o Batmanie w reżyserii Christophera Nolana.

Choć zaprezentowany na wydarzeniu NEXTGen samochód koncepcyjny nie trafi do sprzedaży, to pokazuje kierunek, w jakim podąża BMW. Klienci mogą spodziewać się, że następna generacja pojazdów elektrycznych wyposażona zostanie w funkcje akustyczne naśladujące dźwięki wydawane przez BMW M5 czy inne linie koncernu z silnikami benzynowymi – ocenił Tech Crunch.

pexels

Jak podał serwis, BMW pracowało nad brzemieniem swoich pojazdów od ok. 2009 r., kiedy firma prowadziła testy eksperymentalnej floty pojazdów MINI E w Berlinie. Chodzi o to, by uświadomić otoczeniu obecność tradycyjnie cichych samochodów elektrycznych, ale bez przeszkadzania pieszym.

Od premiery elektrycznego BMW i3 klienci mogli dokupić tzw. system akustycznej ochrony pieszych, w ramach wyposażenia dodatkowego. Obecnie prawodawcy zaczęli wymagać od koncernów motoryzacyjnych instalacji tej funkcji w standardzie. Znajdzie się ona we wszystkich hybrydach typu plug-in i pojazdach w pełni elektrycznych od BMW.

BMW podczas spotkania w Monachium zaznaczyło, że wypełnia plan wprowadzania na rynek kolejnych modeli elektrycznych szybciej niż zakładano. Początkowo firma za cel obrała ofertę 25 modeli zelektryfikowanych do 2025 r., obecnie zamierza dostarczyć je na rynek dwa lata wcześniej.

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze