fot. pixabay

Muzyka bez opłaty Zaiks – czy to możliwe?

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia aranżacja wnętrza i ustawienie produktów może korzystnie wpłynąć na sprzedaż. Nie każdy jednak ma świadomość, że niezwykle ważnym czynnikiem, który wpływa na liczbę potencjalnych klientów, jest także muzyka. Warto wiedzieć, że obecność muzyki w galerii handlowej czy innego typu lokalu usługowo – handlowym wydłuża czas przebywania w nim konsumentów.

  1. Audiomarketing – jak muzyka wpływa na sprzedaż?
  2. Czy publiczne odtwarzanie muzyki bez opłat Zaiks jest możliwe?
  3. Muzyka bez Zaiks – co z prawami autorskimi?

Audiomarketing – jak muzyka wpływa na sprzedaż?

Nie bez powodu mówi się, że muzyka łagodzi obyczaje.

Muzyka jest jednym z elementów, które budują atmosferę sklepu. Jak wskazują badania, to właśnie emocje i nastrój wynikający z klimatu danego miejsca, to często czynnik, który sprzyja podejmowaniu decyzji zakupowych. Odprężenie i dobry nastrój wywołany pozytywnymi bodźcami sprawiają, że klienci kupują więcej. Audiomarketing warto wziąć pod uwagę, planując sprzedaż i aranżację swojego miejsca usługowego lub handlowego. O wspomniany aspekt warto zadbać także, zajmują się prowadzenie lokalu gastronomicznego. Odpowiedni klimat sprawi, że klienci będą spędzać restauracji więcej czasu, a także chętniej do niej wracać. To z kolei przełoży się na popularność i zyski.

Przy wyborze muzyki do swojego sklepu warto wziąć pod uwagę dwa czynniki. Pierwszy z nich to rodzaj muzyki. Warto wiedzieć, że muzyka powinna być dopasowana do asortymentu, a także charakteru sklepu. Przykładem może być smooth jazz, który nie pasuje do sklepu sportowego. W takim przypadku lepszym wyborem jest np dynamiczny pop.

Spokojne melodie oferują natomiast odprężenie i uspokojenie. Z tego powodu dobrze nadadzą się do miejsc, w których klienci oczekują zapomnienia o codziennych stresach – salonach masażu, gabinetach odnowy czy SPA.

Melodyjna, wolna muzyka to natomiast dobry wybór do butików odzieżowych. Wyjątkiem są jednak sklepy o wąskiej specjalizacji, zajmujące się np. sprzedażą odzieży streetwearowej. W takim przypadku typu muzyki warto dopasować do rodzaju asortymentu i tego, co preferuje grupa docelowa. Zbuduje to spójny, przyjazny klientom klimat, który zachęca do częstych odwiedzin.

Decydując się na odtwarzanie muzyki w swoim sklepie czy lokalu nie można zapomnieć także o prawach autorskich i związanych z tym opłatami.

Czy publiczne odtwarzanie muzyki bez opłat Zaiks jest możliwe?

Warto pamiętać, że do publicznego odtwarzania muzyki konieczne jest posiadanie licencji, wynikającej z praw autorskich. Jej brak było w ostatnich latach przyczyną głośny spraw, w których właściciele lokali zostali obarczeniu sporymi karami pieniężnymi.

Sprzedażą zezwoleń zajmują się Organizacje Zbiorowego Zarządzania Prawami Autorskimi. Do jednej z najbardziej znanych w Polsce należy ZAIKS. Opłaty licencyjne najczęściej nie należą do najtańszych. Ich wysokość zależy od kilku czynników, m.in. powierzchni i typu lokalu, do którego chcemy wykorzystywać muzykę.

Nie oznacza to jednak konieczności rezygnacji atmosfery, którą budują muzyczne utwory. Muzyka bez Zaiks jest możliwa. Dobrą alternatywą jest np. radio online bez jakichkolwiek opłat za prawa autorskie.

Muzyka bez zaiks – co z prawami autorskimi?

Jeżeli interesuje Cię muzyka bez licencji, sprawdź ofertę https://www.muzyka-bez-zaiks.pl/muzyka-w-sklepie/. Firma oferuje pakiety złożone z różnorodnych utworów, a także odpowiednio dopasowanych reklam i audycji. Usługa zapewnia godziny muzyki do odtwarzania w miejscach publicznych bez opłat do Zaiks.

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze