Papierek po lodach za ponad 200 tys. złotych. Fenomen „lodów Ekipy”
O te lody toczą się bitwy w supermarketach. A ceny za papierki po nich na portalach aukcyjnych sięgają nawet… 200 tys. złotych! Na czym polega fenomen lodów Ekipy, firmowanych przez jednego z jutuberów?
Lody od Friza rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. Od kilku tygodniu widzowie młodego youtubera dosłownie wyrywają sobie jego produkty z rąk, kiedy tylko te pojawiają się w sieci sklepów. Lody Ekipa teoretycznie nie są drogie. Producent, firma Koral, podaje że cena sugerowana waha się od 2 zł. do 2,80 zł. Popyt winduje jednak ceny zwłaszcza na portalach aukcyjnych. W serwisach ogłoszeniowych jeden lód może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych, a nie brakuje też takich za kilkaset tysięcy!
>>> Tego młodzi oczekują dziś od księży [BADANIE SOCJOLOGICZNE]
Popularnością cieszą się nie tylko same lody, ale również papierki po nich. Zakupowy szał ogarnął młodzież do tego stopnia, że na sprzedaż wystawiane są zużyte opakowania po lodach należących do limitowanej serii. Trzeba za nie zapłacić nawet do… kilkuset tysięcy złotych (sic!).
W rozmowie z money.pl o aukcjach mówił Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Allegro Lokalnie. – Potrafię sobie wyobrazić, że ktoś chciałby sprzedać takie opakowanie za 10-15 złotych, bo na te lody naprawdę jest szaleństwo. Natomiast aukcje z tymi wysokimi cenami należy raczej traktować jako żarty dzieci – komentował. Wydaje się jednak, że niektórzy internauci naprawdę są w stanie zapłacić krocie.
Ceny lodów są tak absurdalne, bo ich dostępność jest bardzo znikoma. W mediach społecznościowych można bez trudu znaleźć filmiki, na których widać jak szczególnie młodzi ludzie dosłownie przepychają się w sklepach, żeby zdobyć kilka sztuk. A najczęściej biorą kilkanaście i próbują na tym zarobić oni albo ich rodzice.
Nikt tak do końca nie jest w stanie wyjaśnić tego fenomenu. Fakty są jednak takie, że lody są nieosiągalne, a kupienie ich na serwisach aukcyjnych wiąże się z głębokim sięgnięciem do kieszeni. Producent zapowiada jednak przyspieszenie produkcji, więc można się spodziewać, że ceny zaczną gwałtownie spadać. Lody Ekipy są jednak znakomitym przykładem na to, jak ogromną siłę oddziaływania na społeczeństwo mają influencerzy.
>>> Dlaczego młodzi odeszli od Kościoła?
Popularność kont jutuberów i instagramerów wśród nastolatków potwierdzają badania. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez IQS niemal połowa dziewcząt (48%) w wieku 10-15 lat uznała prowadzenie kanału w mediach społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram czy Tiktok, za atrakcyjne zajęcie zawodowe, w których widzą siebie w przyszłości.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |