fot. John Schnobrich/Unsplash

Pozycjonowanie sklepów – czy warto?

Pozycjonowanie to jeden z tych aspektów, które coraz częściej pojawiają się w sieci jako jedno z rozwiązań mających zwiększać zyski. Dlatego też dziś odpowiemy na pytanie: pozycjonowanie sklepów – czy warto w to inwestować?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, zwane także SEO, to złożony, wieloaspektowy ciąg czynności, który ma na celu doprowadzenia do sytuacji, w której dana strona internetowa wyświetlana jest jako jedna z pierwszych po wpisaniu wyszukiwania tożsamego z jej tematyką. Mówiąc prościej – pozycjonowanie to wszystko to, co robi się, aby dana strona internetowa pojawiła się w wyszukiwarce na jednej z pierwszych pozycji.

Jak pozycjonuje się sklep internetowy?

Jeśli nie jesteś znawcą, możesz nie wiedzieć, jak pozycjonuje się sklep internetowy – dlatego też warto najpierw dowiedzieć się, na czym ten proces polega. Obecnie składa się on z różnych praktyk, które mają za zadanie spełnić około 250 wymagań wyszukiwarki. Każdy z tych warunków określa inny aspekt działania strony. Do najważniejszych zadań w pozycjonowaniu zalicza się:

  • audyt SEO – analizę strony pod kątem działań SEO, które już są na niej wprowadzone, tych, które są błędne oraz tych, które należy niezwłocznie podjąć;
  • badanie konkurencji – sprawdzenie podobnych sklepów internetowych pod kątem SEO zastosowanego u nich oraz fraz kluczowych, które używają;
  • analizę fraz kluczowych – dobranie kilku lub kilkunastu fraz kluczowych, czyli zapytań pojawiających się w wyszukiwarce tak, aby jak najbardziej pasowały do charakterystyki sklepu;
  • SEO techniczne – wszystkie działania mające na celu wysprzątanie kodu HTML z niepotrzebnych elementów spowalniających działanie strony, poprawienie opisów META i ALT, optymalizację szybkości wyświetlania strony oraz poprawności wyświetlania jej na różnych urządzeniach;
  • optymalizację treści – wprowadzenie do sklepu unikalnych opisów produktów, opisów kategorii, które będą zawierały frazy kluczowe, będą poprawne językowo i unikalne – plagiatowanie treści, nawet wewnątrz danej witryny może być powodem, dla którego strona będzie omijana przez wyszukiwarkę;
  • prowadzenie bloga eksperckiego – pozwala to na umieszczanie w ramach strony internetowych treści o zwiększonej liczbie słów kluczowych. Dodatkowo teksty te będą budować Twój wizerunek jako eksperta w danej branży oraz pozwolą na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Pozycjonowanie sklepów – czym zajmuje się agencja SEO?

Jak widzisz, pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który składa się z tak bardzo różnych aspektów, że mało kto będzie w stanie podjąć się tego samemu. Dlatego też dobrym rozwiązaniem jest zwrócenie się do agencji SEO, która się w tym specjalizuje. Tam cały sztab kilku lub kilkunastu nawet osób zadba o poszczególne etapy procesu SEO tak, aby wszystko było na jak najwyższym poziomie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – zalety

I teraz to, co najważniejsze. Czyli co Ci daje wypozycjonowanie sklepu online? Po pierwsze twój sklep zacznie pojawiać się jako jeden z pierwszych na liście wyszukiwania. Dzięki temu zwiększy się ruch organiczny na Twojej stronie – ten, za który nie musisz płacić. Każde kolejne wejście to potencjalny klient, który chętnie kupi produkt lub zapisze się na newsletter, by śledzić promocje w Twoim sklepie lub skorzystać z rabatów. Dzięki temu zyskasz bazę potencjalnych klientów, którzy w końcu się skuszą na zakup. Większy ruch oznacza także zwiększenie przychodu, a następnie zysku. Dodatkowo prowadzony dla Twojego sklepu blog ekspercki nie tylko spowoduje, że na stronie zaczną pojawiać się nowi klienci, ale także Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Może się to po jakimś czasie okazać korzystne. Wysokiej jakości blog pozwala bowiem na budowanie relacji B2B z producentami. Jeśli na przykład sprzedajesz kosmetyki, firma, która je produkuje, widząc, że masz poczytne grono klientek, może zaproponować współpracę polegającą na wprowadzeniu produktów do Twojego sklepu, pod warunkiem, że umieścisz na blogu stosowny wpis o poprawnym ich używaniu, w którym opiszesz, jak działają i jak należy je stosować.

Wybrane dla Ciebie

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze