Raport: dla niemal połowy Polaków największym wyzwaniem tej jesieni są bieżące rachunki i opłaty
Dla prawie połowy Polaków największym wyzwaniem tej jesieni są bieżące rachunki i opłaty – wynika raportu Santander Consumer Bank. Na drugim miejscu znajdują się codzienne wydatki, np. na jedzenie czy środki czystości.
W raporcie pt. „Polaków Portfel Własny: Edukacja jutra” Santander Consumer Bank wskazał, że największym wyzwaniem finansowym dla 49 proc. Polaków są bieżące rachunki i opłaty. Na drugim miejscu (30 proc.) znajdują się codzienne wydatki na jedzenie czy środki czystości, a 20 proc. respondentów za wyzwanie finansowe uznało zakup cieplejszych ubrań i obuwia. Istotnymi wydatkami, według respondentów, są również: remont mieszkania czy domu (23 proc.), zakup lub naprawa samochodu (po 17 proc.), a także wydatki związane z edukacją (13 proc.).
Według menadżerki Santander Consumer Banku Magdaleny Mazurek, aby zrealizować związane z okresem jesienno-zimowym wydatki wiele osób decyduje się na finansowanie zewnętrzne. „Z naszego badania wynika, że 31 proc. osób zdecydowałoby się na kredyt na remont mieszkania. Z kolei ponad jedna piąta rozważa kredytowanie na zakup samochodu oraz własnego lokum” – wskazała menadżerka. Dodała, że jedynie 7 proc. planuje skorzystać z pomocy banku ze względu na wydatki edukacyjne.
>>> Badanie: 35 proc. przedsiębiorców planuje rekrutacje nowych pracowników
Według raportu Santander Consumer Bank 38 proc. rodziców regularnie oszczędza na koszty związane z edukacją dzieci, przy czym częściej robią to kobiety niż mężczyźni (46 proc., 30 proc.) W informacji zaznaczono też, że ponad jedna trzecia opiekunów wskazała, że odkłada pieniądze na edukację ale robi to nieregularnie, a 24 proc. w ogóle nie oszczędza na ten cel.
Wskazano też, że osoby, które decydują się na odkładanie kwot na edukację dzieci, najczęściej wybierają konto oszczędnościowe (52 proc.), ok. 30 proc. deklaruje, że odkłada gotówkę w domu, a 26 proc. korzysta w tym celu z konta osobistego. Lokata natomiast jest wybierana przez 19 proc. opiekunów, przy czym – jak napisano – na ten produkt decyduje się 28 proc. panów, a jedynie 11 proc. pań.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |