Większość Polaków docenia łatwość płatności mobilnych
Ośmiu na dziesięciu badanych potwierdza, że płacenie za pomocą telefonu czy zegarka to duże ułatwienie – wynika z badania „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz” przeprowadzonego przez Future Mind.
Jednocześnie ponad trzy czwarte Polaków uważa możliwość skanowania produktów smartfonem, aby sprawdzić cenę, jakość czy skład za wyjątkowo komfortowe rozwiązanie.
Według Future Mind, świat handlu przechodzi znaczącą transformację, w której granice między rzeczywistością fizyczną a cyfrową coraz bardziej się zacierają, oferując konsumentom nie tylko nowe możliwości, ale także znacznie większą wygodę w codziennych zakupach.
Najnowsze badanie firmy Future Mind pokazuje, że choć rozwiązania „phygital” (połączenie świata wirtualnego z fizycznymi zakupami – PAP) stają się coraz bardziej popularne wśród konsumentów, to nadal istnieje pewna luka między znajomością tych technologii, a ich faktycznym wykorzystaniem podczas zakupów.
Dodano, że przykładem są tu rozwiązania dostępne z poziomu smartfonu. Chociaż niemal każdy z respondentów wie o możliwości płacenia za jego pomocą, to korzysta z tej opcji 45 proc. z nich. Również aplikacje mobilne do skanowania produktów w celu sprawdzenia informacji – takich jak skład czy opinie – są znane wśród trzech czwartych użytkowników, ale aktywnie sięga po nie 43 proc. ankietowanych.
„Obecnie wykorzystanie smartfonów do różnych celów, w tym do płatności w sklepach przez osoby w każdym wieku, nie jest już zjawiskiem nadzwyczajnym – co potwierdza fakt, że blisko jedna trzecia seniorów korzysta z płatności mobilnych. Niemniej nie możemy ignorować tego, że 22 proc. Polek i Polaków zadeklarowało, że odczuwa zagrożenie związane z tym rozwiązaniem” – powiedział cytowany w wynikach badania Łukasz Okoński z Future Mind.
„Priorytetem staje się więc rozwijanie świadomości i edukacja na temat bezpiecznego używania technologii +phygital+. Równie istotne jest uwzględnienie projektowania interfejsów, które będą przyjazne w użyciu nawet w zatłoczonym sklepie. (…) Z aplikacji często korzystamy już w kolejce do kasy, gdzie liczy się każda sekunda, a co za tym idzie, należy stawiać na maksymalną optymalizację ścieżek oraz prostotę prezentowanej treści – dodał.
Jednocześnie badanie Future Mind wskazało, że blisko 60 proc. ankietowanych jest zaznajomionych z możliwością skanowania produktów smartfonem. Pomimo tego aktywne wykorzystanie tej technologii, póki co deklaruje jedynie jedna piąta respondentów. Równie obiecujące wydaje się być wykorzystanie aplikacji do lokalizowania sklepów i produktów na półkach, które zna 57 proc. użytkowników, lecz korzysta niecałe 40 proc.
Raport „Żyjesz w Phygitalu choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” powstał na podstawie badania ilościowego CAWI na panelu online. Badanie zostało zrealizowane metodą doboru kwotowego wg wybranych grup pokoleniowych (15-26 lat: 25 proc.; 27-42 lat: 25 proc.; 43-58 lat: 25 proc.; powyżej 58 lat: 25 proc.) przy współpracy Future Mind i SW Research w dniach 24 listopada – 3 grudnia 2023. Zrealizowana próba wyniosła N=1211.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |