Badanie: 75,4% Polek czuje się atrakcyjnymi
75,4% Polek ma poczucie własnej atrakcyjności. Z kolei 14,1% rodaczek brakuje takiego przekonania. 10,5% nie potrafi się w tej kwestii określić – wynika z badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i platformę ePsychlodzy.pl.
Według badania przesłanego, które zostało przeprowadzone przez UCE RESEARCH i platformę ePsychlodzy.pl, 75,4% Polek ma poczucie własnej atrakcyjności. Odmienne zdanie wyraża 14,1%, a 10,5% ankietowanych nie potrafiło udzielić odpowiedzi na pytanie. Jak podkreślono w komunikacie, brak zdecydowania w badaniu jest wyraźny, biorąc pod uwagę to, że dotyczy co dziesiątej Polki, a wynikać on może m.in. ze względów kulturowych.
Bez względu na wiek
Zgodnie z wynikami badania za atrakcyjne uważają się głównie respondentki mające od 23 do 35 lat, wśród których odpowiedziało tak 76,7% W grupie wiekowej 36-55 lat taką odpowiedź wybrało niewiele mniej Polek, bo 76,1%. 69,8%. ankietowanych w wieku w wieku 18-22 lata odpowiedziało, że czuje się atrakcyjnie. Dalej są także Polki z najstarszej badanej grupy, tj. mające od 56 do 80 lat (67,7%).
Z badania wynika również, że atrakcyjnymi czują się przede wszystkim ankietowane zarabiające powyżej 9 tys. zł netto (wśród nich jest to 88,9%), z wyższym wykształceniem (78,7%) i mieszkanki miejscowości liczących między 50 tys., a 99 tys. ludności (84,5%).
>>> GUS: ponad połowa mieszkańców Polski to małżonkowie, ale przybyło osób rozwiedzionych
Kto czuje się najmniej atrakcyjnie?
Z drugiej strony brak poczucia atrakcyjności towarzyszy głównie kobietom w wieku od 18 do 22 lat, wśród których odpowiedziało tak 22,2%, kobietom z miesięcznymi dochodami poniżej 1 tys. zł netto (18,8%), a także z wykształceniem podstawowym lub gimnazjalnym (20%). Przeważnie są to mieszkanki wsi i miejscowości mających do 5 tys. ludności (18,1%).
Na wyniki badania, jak wskazano w komunikacie, może przyczyniać się wpływ social mediów na życie młodych kobiet, które „mogą porównywać się do osób z social mediów, promujących wyjątkowo aktywny i często bogaty styl życia”.
Każda uczestniczka badania, która wskazała, że nie czuje się atrakcyjna, poproszona została o wskazanie przyczyn takiej odpowiedzi. Najczęściej wskazywany był brak poczucia atrakcyjności fizycznej – 52,8% i przekonanie, że „jest za gruba lub za chuda bądź ma złe proporcje ciała” – 50,7%. Kolejną odpowiedzią było czucie się brzydką – 45,1%, niskie poczucie własnej wartości – 36,6%, a także brak możliwości zakupu rzeczy, które chciałaby kupić – 33,1%.
6,3% ankietowanych kobiet wskazało na brak znajomych lub przyjaciół, a 5,6% brak osób, z którymi mogą porozmawiać. Co więcej, 4,9% uczestniczek badania uważa się za mało inteligentne i tyle samo Polek czuje się nieatrakcyjnie z powodu konfliktów rodzinnych.
Metoda badania
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE RESEARCH i platformę ePsychlodzy.pl na reprezentatywnej próbie 1010 kobiet w wieku 18-80 lat. Próba była reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |