Przegląd prasy katolickiej

Zapraszam na cotygodniowy przegląd prasy katolickiej.

Gość Niedzielny

„Przebyli setki kilometrów, by słuchać wykładów i studiować listy Pawła w miejscach, w których żyli ich adresaci. W tym roku uczestnicy Szkoły Dabar zgłębiali tajniki słowa Bożego w historycznej Macedonii” – pisze ks. Rafał Bogacki. „Analizując układ Dekalogu, widzimy, że składa się on z dwóch części. Pierwsze trzy przykazania określają stosunek ludzi do Boga, kolejnych siedem reguluje zasady życia we wspólnocie – bardzo często podział ten uwzględnia się w graficznych przedstawieniach kamiennych tablic przymierza” – pisze z kolei o. Wojciech Surówka OP.

Idziemy

„Prawda o wniebowzięciu Najświętszej Maryi Panny z duszą i ciałem do nieba obecna była powszechnie w Kościele już od ogłoszenia dogmatu o Bożym macierzyństwie na soborze efeskim w 325 r. Natomiast w sposób uroczysty, jako obowiązujący dogmat, prawda ta została ogłoszona 1 listopada 1950 r. przez papieża Piusa XII w konstytucji apostolskiej „Munifi centissimus Deus” (Nieskończenie hojny Bóg) – jako wynik licznych próśb biskupów z całego świata, które zostały przedłożone już poprzedniemu papieżowi Piusowi XI” – mówi ks. prof. Marek Chmielewski w rozmowie z Radosławem Molendą.

Niedziela

W najnowszym wydaniu „Niedzieli” przeczytamy o tym dlaczego Polacy lubią pielgrzymować. „Na szczęście pandemia nie zgasiła w Polakach pielgrzymkowego ducha. Na Jasną Górę znów przybywa tysiące pielgrzymów z różnych regionów Polski. Tego lata obserwujemy prawdziwe pielgrzymkowe odrodzenie” – pisze Kamil Krasowski.

Przewodnik Katolicki

„Bóg chce, aby cały człowiek – z duszą i ciałem – uczestniczył w Jego chwale. Dlatego wiara katolicka nie przekreśla nigdy wartości ciała. Potwierdza to uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny” – pisze ks. Wojciech Kućko w tekście „Wniebowzięcie, czyli dom bez kredytu”. „Życie Maryi nie przestawało ciekawić wierzących w Chrystusa w różnych epokach. Widzieli w Niej bowiem bliskość i bezpośredni związek z własnymi ziemskimi przeżyciami” – czytamy.

Tygodnik Powszechny

„W Niemczech są oczywiście sanktuaria czy zakony związane z pobożnością maryjną, ale powiązanie Maryi z pewnym wzorem kobiecości spotyka się rzadko. Maryję wiąże natomiast z kobietami ruch reformatorski katoliczek o nazwie Maryja 2.0, który w postulatach reformy Kościoła idzie jeszcze dalej niż Droga Synodalna. Powstała na ten ruch reakcja, ruch Maryja 1.0 zrzeszający kobiety, które trwają przy tradycyjnym podziale ról w rodzinie i uważają macierzyństwo za główne powołanie kobiety. Ale w Kościele katolickim w Niemczech to zjawisko marginalne” – mówi prof. Elżbieta Adamiak w rozmowie z Zuzanną Radzik.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze