Większość firm planuje podniesienie cen produktów i usług
84% firm przewiduje w najbliższych miesiącach podniesienie cen oferowanych produktów i usług o kilkadziesiąt procent. Podwyżki cen częściej planują większe firmy – wynika z badania przeprowadzonego wśród przedsiębiorców na zlecenie Konfederacji Lewiatan.
Zgodnie z przeprowadzonym przez CBM Indicator na zlecenie Konfederacji Lewiatan cyklicznym badaniem „Indeks biznesu” 84% przedsiębiorstw uważa, że ceny oferowanych przez nie produktów i usług będą musiały wzrosnąć w najbliższych miesiącach o kilkadziesiąt procent w związku z rosnącymi cenami energii.
„Spodziewane są kolejne, wzrosty cen prądu, ogrzewania i benzyny. W tym kontekście firmy przewidują, że będą musiały podwyższyć ceny swoich produktów i usług o kilkadziesiąt procent. Tak uważa 84% przedsiębiorstw. Tylko 12% nie planuje podwyżek, a 4% nie ma zdania w tej sprawie” – wskazano w podsumowaniu wyników badania. Znaczące podniesienie cen przewiduje 90% dużych firm, 85% średnich oraz 84% małych. Tylko 8% dużych firm, 11% średnich i 12% małych nie spodziewa się wzrostu cen na swoje produkty i usługi.
Obok wzrostu cen produktów i usług ankietowane spółki w większości przewidują podwyżki płac pracowników. „69% firm nie zgadza się ze stwierdzeniem, że płace pracowników w firmie nie będą rosły. 25% jest przeciwnego zdania, a 6% nie ma zdania w tej sprawie” – wskazała Konfederacja Lewiatan. Ze stwierdzeniem, że płace pracowników nie będą rosły, nie zgadza się 80% dużych przedsiębiorstw, 76% średnich i 66% małych.
Cykliczne badanie nastrojów przedsiębiorców „Indeks biznesu” przeprowadził w listopadzie na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców CBM Indicator na zlecenie Konfederacji Lewiatan.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |