Brazylia: kampania na rzecz ewangelizacji
Kościół w Brazylii zainicjował w tym tygodniu kolejną edycję kampanii na rzecz ewangelizacji. W 1998 r. akcja uświadamiania wiernych o potrzebie bycia świadkami Ewangelii i wspierania finansowego Kościoła w jego misji ewangelizacyjnej wprowadzona została po raz pierwszy na podstawie decyzji konferencji generalnej episkopatu podjętej w 1997 r.
Tegoroczna kampania odbywa się pod hasłem „On jest pośród nas” i została oficjalnie otwarta w uroczystość Chrystusa Króla Wszechświata i zakończy się w trzecią niedzielę Adwentu.
Kampania na rzecz ewangelizacji pragnie wzbudzić odnowioną miłość misyjną wśród wiernych. Ma również na celu promowanie doświadczenia czasu liturgicznego, jakim jest Adwent, aby zmobilizować wiernych do hojnego udziału w krajowej składce wspierającej pracę misyjną w diecezjach i regionach kraju, gdzie potrzeba większego zaangażowania materialnego.
„Powoli kampania ta zaczyna stawać się tradycją, motywując właściwy cel, do jakiego została wprowadzona: uświadamiać Kościół w Brazylii do wzięcia odpowiedzialności za misje, rozpoczynając od własnego kraju” – zaznacza bp Demétrio Valentini koordynujący prace tej akcji ewangelizacyjnej.
Brazylijska kampania na rzecz ewangelizacji jest próbą naśladowania pierwszych wspólnot chrześcijańskich, które wspierały uboższe Kościoły, jak też działalność misyjną św. Pawła (2 Kor 8-9). Kościoły w Anglii, Hiszpanii i Niemczech, przeprowadzające zbiórki na działalność misyjną w krajach ubogich, stały się inspiracją dla tutejszego Kościoła, który pragnie stawać się mniej uzależnionym od zagranicznej pomocy i samodzielnie zaradzać własnym potrzebom.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |