Hiszpania: Tydzień Misjologiczny – ewangelizacja w sieci
Orędzie Kościoła jest zawsze takie samo, ale zmienia się społeczeństwo. Duch Święty w każdej epoce wzbudza nowe „sposoby komunikacji”. „Świat musi poznać wielkość naszego orędzia, ale niekiedy nie wiemy, jak przekazać je dobrze. To jest prawdziwy problem komunikacji. Jesteśmy misjonarzami w erze cyfrowej. W tej erze niezbędne jest poznanie kodów, języków, rozwoju technologii, aby móc służyć osobie” – uważa sekretarz Dykasterii.
Zaznaczył, że sieci społecznościowe i świat cyfrowy stworzyły nowe formy i struktury myślenia. „Dla kogoś, kto jest przyzwyczajony do Twittera, czterdziestominutowa homilia jest nie do przyjęcia, dlatego Kościół musi nauczyć się komunikować, używając nowych kodów i zmienić formę tworzenia informacji” – stwierdził prelegent.
Ks. Lucio Ruiz zwrócił też uwagę na negatywne strony sieci społecznościowych, jak np. brak skupienia i zdolności do analizy, pozwalająca na wszystko anonimowość czy też samotność. „Sieci zbliżają nas do tego, kto jest daleko, ale oddalają od tego, kto jest blisko” – ubolewał.
W obradach udział biorą specjaliści z dziedziny komunikacji oraz sieci społecznościowych. Komunikacja z punktu widzenia misji, nowe platformy misyjne oraz sieci społecznościowe w duszpasterstwie to niektóre z tematów. Spotkanie w Burgos zorganizowały episkopat Hiszpanii i Papieskie Dzieła Misyjne.
Wybrane dla Ciebie
Czytałeś? Wesprzyj nas!
Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!
Zobacz także |
Wasze komentarze |