Fot. unsplash.com

Badania: osoby często korzystające z Internetu zarabiają więcej

Według badań Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) dla Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”, niemal 87% Polaków korzysta z internetu, a 71% robi to codziennie.

Jak poinformowano, liderami w korzystaniu z sieci na co dzień są dwudziesto- i trzydziestolatkowie (odpowiednio 91% i 90%). Z kolei w grupie osób powyżej 60. roku życia codziennie z internetem łączy się 42% badanych. Bycie stale dostępnym w sieci to domena absolwentów uczelni wyższych – 91% w porównaniu z 51% respondentów z wykształceniem podstawowym lub zawodowym – oraz mieszkających w dużych miastach (84% w zestawieniu z 66% mieszkańców wsi).

>>> Karolina Binek: być internetowym ekspertem od wszystkiego [FELIETON]

fot. unsplash

Zarobki i płatność internetowa

Autorzy badania zwrócili uwagę na związek między aktywnością w internecie, a poziomem wynagrodzenia. Codziennie korzysta z sieci 90 proc. zarabiających miesięcznie 7 tys. zł i więcej na rękę, oraz 47 proc. ankietowanych z pensją do 2 tys. zł.

Z badania wynika, że „jedynie 54% ankietowanych weryfikuje sklep internetowy pod względem wiarygodności” przed zrobieniem w nim zakupów. Natomiast korespondencję ze sprzedawcą i dowód zakupu zachowuje 59% respondentów, a 15% w ogóle nie zastanawiają się nad kwestią bezpieczeństwa podczas e-zakupów.

>>> Ślub przez Internet? Od 7 maja można taki zawrzeć w… Nowym Jorku

Według badania mniej niż połowa Polaków sprawdza dane do przelewu przed przesłaniem pieniędzy (45%) i korzysta z zaufanego połączenia (31%) podczas zakupów online. Z kolei z ubezpieczenia e-zakupów korzysta 10% Polaków.

Czytałeś? Wesprzyj nas!

Działamy także dzięki Waszej pomocy. Wesprzyj działalność ewangelizacyjną naszej redakcji!

Zobacz także
Wasze komentarze