5 sposobów na jesienną chandrę 

2 min. zajmie Ci przeczytanie tego artykułu.

Tegoroczna złota jesień niestety już za nami. Za oknem coraz mniej słońca, za to więcej mgły i deszczu. Taka pogoda bardzo często ma negatywny wpływ na nasze samopoczucie.

Czujemy się przygnębieni, smutni, zmęczeni i najchętniej spędzilibyśmy cały dzień pod ciepłym kocem. Niestety często nie możemy sobie na to pozwolić, bo przecież mamy tak wiele obowiązków, których nikt za nas nie wykona. Jak więc radzić sobie z jesienną chandrą i znajdować siły do działania? Oto 5 sposobów!

1. W zdrowym ciele zdrowy duch 

Ruch sprawia, że w naszym ciele pojawia się więcej endorfin, które odpowiadają za dobry nastrój i pozytywne nastawienie. Wpływ wysiłku fizycznego na naszą psychikę został potwierdzony przez naukowców. Organizm wydziela endorfiny po koło 30 minutach wysiłku fizycznego. Największa ich ilość uwalnia się po około 45–60 minutach ruchu. Warto więc kilka razy w tygodniu znaleźć czas na jazdę na rowerze, bieganie, pływanie czy taniec. Poprawa humoru i zdrowszy organizm gwarantowany!

2. Uzdrawiająca moc ziół 

Dobrym sposobem na poprawę nastroju są również różnego rodzaju zioła. Jednym z bardziej popularnych jest dziurawiec. Ziele to ma wiele zastosowań – poprawia trawienie, działa przeciwgorączkowo, przyśpiesza gojenie ran, jednak najbardziej znany jest z działania przeciwdepresyjnego. Wyciąg z dziurawca uspokaja, poprawia koncentrację i pamięć. Niestety powoduje większą wrażliwość na światło, dlatego podczas jego przyjmowania nie należy przebywać w słonecznych miejscach. Na rynku dostępnych jest wiele preparatów z dziurawcem – tabletki, nalewki, herbaty. Najprostszym ze sposobów jest zrobienie naparu w domu i regularne stosowanie. Na pewno szybko odczujemy jego pozytywny wpływ na nasz nastrój. 


3. Wieczory z ciekawą książkę lub filmem 

Jesienią wcześniej robi się ciemno, wieczory stają się coraz dłuższe, dlatego warto je dobrze zaplanować. Ciekawym rozwiązaniem jest sięgnięcie po inspirującą książkę. Wybór w księgarniach jest naprawdę spory, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Nawet jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy na nowe książki, warto zajrzeć do giveboxa (jeśli jest w Twoim mieście) lub po prostu do antykwariatu, gdzie można znaleźć książki w naprawdę niskich cenach. Drugim pomysłem są filmy i seriale. Kupione, wypożyczone, obejrzane w TV czy w Internecie – to bez znaczenia. Ważne, by się dobrze bawić.

4. Spotkania z przyjaciółmi 

Zamiast siedzieć w domu i marudzić warto czasem wyjść i spotkać się ze znajomymi. Pizza, kino, teatr, kręgle, bilard… Tutaj również mamy spore pole do popisu. Można także zrobić razem rzeczy wymienione we wcześniejszych punktach. Wspólny sport, domowy seans filmowy czy nawet picie ziołowej herbaty z przyjaciółką brzmi naprawdę dobrze.

5. Zdobywanie nowych umiejętności 

Może od dłuższego czasu chcesz nauczyć się czegoś nowego? Kurs fotografii, zajęcia z szydełkowania, warsztaty tańca… Spisz na kartce wszystkie swoje małe marzenia. Pomyśl, które z nich będzie ci najłatwiej spełnić. Poszukaj w Internecie odpowiednich zajęć, tutoriali, porad i po prostu zacznij działać! Jesienne wieczory to najlepszy czas, by zrobić pierwszy krok! Da ci to wiele satysfakcji i radości. Pamiętaj jednak, by nie wieszać sobie poprzeczki zbyt wysoko. Mistrzami stajemy się poprzez cierpliwą i systematyczną pracę.  

Mam nadzieję, że podane wyżej sposoby na jesienną chandrę będą pomocne i że dzięki nim przetrwacie ten trudny dla organizmu czas.  

Zobacz także
Wasze komentarze